گردش طلای سیاه در چرخه تولید| کارخانه بازیافت در کرمان افتتاح شد

کارخانه بازیافت شهرداری کرمان که عملیات ساخت و تجهیز آن از سال ۹۸ با انعقاد قرارداری با سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان آغاز شده بود، صبح امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان هزینۀ خرید سرند، نصب و راه‌اندازی خطوط کارخانه را بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

علیرضا ریاضی گفت: اقدامات برای راه‌اندازی این کارخانه، از خردادماه امسال شروع شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

طبق آمار هر کرمانی روزانه به طور متوسط نیم کیلوگرم زباله تولید می‌کند. در یک گزارش آمده است که کرمانی‌ها در آذرماه ۹۹، ۱۰ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم زباله تولید کرده بودند.

دفن ۱۰ هزار تن زباله در سایت لندفیل شهرداری کرمان| خبری از کارخانه بازیافت نیست

این درحالیست که به گفته مسوولان شهرداری کرمان همه‌ی زباله دفن در سایت لندفیل شهر کرمان دفن شده اند.

البته راه اندازی بازیافت زباله در کرمان سال‌هاست که مورد توجه قرار گرفته و سرانجام امروز پس از گذشت یک سال از وعده احداث این کارخانه، بهره برداری آن را شاهد هستیم.

شهردار کرمان در آیین بهره‌برداری از این کارخانه گفت: بخش موجود کارخانه بازیافت شهرداری نیز که در گذشته با تکنولوژی پیشرفته آلمان ساخته شده بود، به‌دلایل مختلف از رده خارج شده بود و برای به‌روزرسانی و راه‌اندازی مجدد، نیاز به اقدامات و هزینه‌کرد زیادی داشت.

وی راه‌اندازی کارخانه بازیافت را درجهت درآمدزایی برای شهرداری و همچنین تأثیرات مثبت زیست‌محیطی، مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با راه‌اندازی این کارخانه، بخش زیادی از زباله‌ها به‌جای دفن، بازیافت می‌شود.

برای راه‌اندازی به تعویض بسیاری از قطعات فرسوده نیاز داشت

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان، با بیان اینکه کارخانه بازیافت برای راه‌اندازی به تعویض بسیاری از قطعات قدیمی و فرسوده نیاز داشت گفت: علاوه بر آن نیاز بود تا سیم‌کشی و کابل‌کشی کارخانه تعویض و اتاق فرمان آن نیز تکمیل شود.

رامین امیرمداح افزود: سرند کارخانه تعویض شد و با نصب سرند جدید، به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم زباله‌ها را تفکیک کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان، با بیان اینکه روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ تن زباله در شهر کرمان تولید می‌شود، گفت: بخش زیادی از زباله‌های شهر برای تفکیک و بازیافت، به این کارخانه منتقل می‌شود.

امیرمداح افزود: زباله‌های تَر در فرایند کارخانه به کود کمپوست تبدیل می‌شود و زباله‌های خشک و از رده خارج، با فرایند بازیافت، مجدد به چرخه تولید بازمی‌گردد.

وی در مورد ظرفیت تولیدی کارخانه گفت: این کارخانه در هفت تا 10 ساعت کاری، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن زباله را بازیافت می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66943
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.