رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد


کاهش ۲۰ درصدی بستری‌های کرونا در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کاهش حداقل ۲۰ درصدی بیماران بستری در استان خبر داد و در ادامه خطاب به مردم گفت: پروتکل ها تا زمان قطع کامل زنجیره باید رعایت شود و برای تزریق واکسن مردد نباشید.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “حمیدرضا رشیدی نژاد” عصر امروز ۶ آذر ماه در ستاد استانی مقابله با کرونای استان کرمان از روند کاهشی تعداد بیماران در سراسر استان خبر داد و گفت: وضعیت استان به مراتب بهتر از هفته های قبل شده و آثار آن را در رنگبندی و تعداد بیماران بستری مشاهده می کنیم.

وی از کاهش حداقل ۲۰ درصدی بیماران بستری در استان خبر داد و اظهار کرد: در بازدیدی که امروز با حضور استاندار کرمان از مرکز آموزشی درمانی افضلی پور داشتیم، اشغال تخت های بخش های ویژه کرونایی کم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به سویه جدید ویروس کرونا و بیش از ۳۰ جهش‌ در آن گفت: سرعت واگیری این نوع ویروس به مراتب بسیار بالاتر است، اما طبق گزارش های ارائه شده واکسیناسیون قطعا در شدت و درگیری بیماری موثر خواهد بود.

وی بر لزوم واکسیناسیون همه گروه های هدف تاکید و در ادامه خطاب به مردم گفت: پروتکل ها تا زمان قطع کامل زنجیره باید رعایت شود و برای تزریق واکسن مردد نباشید.

رشیدی ‌نژاد در ادامه سخنانش اظهار کرد: برای مسافران خارجی در فرودگاه کرمان آمادگی انجام تست و جلوگیری از شیوع احتمالی سویه جدید را داریم.

وی تعداد افرادی که نوبت اول واکسن کرونا را در کل استان دریافت کرده اند را ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و تعداد کسانی که دو نوبت را در تزریق کرده اند را یک میلیون و ۶۱۳ هزار اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: در رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان های زرند، سیرجان و شهربابک در وضعیت نارنجی و شهرستان های کرمان، راور، کوهبنان، رفسنجان، بم، جیرفت، بافت، ارزوئیه، عنبرآباد، رودبار جنوب و قلعه‌گنج در وضعیت زرد و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بصیری عنوان کرد: با عبور از خیز پنجم و واکسیناسیون گسترده، کشور از وضعیت قرمز خارج شده است، اما مسئله روز با توجه به سویه جدید ویروس کرونا با سرعت فراگیری بالاتر از آفریقای جنوبی، هشدار برای افرادی است که در تزریق واکسن تردید دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80538
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.