کاهش ۵۰درصدی تلفات‌رانندگی با اجرای طرح همیاران‌پلیس

به گزارش ایرنا، سردار رضا بنی اسدی فر گفت که برازنده نظام جمهوری اسلامی و استان ما نیست که در طول ۶ماه گذشته بیش از ۶۰۰ نفر به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست داده اند.
وی افزود که دانش آموزان می توانند در راستای کاهش تصادفات، پلیس را یاری دهند و از دست دادن افراد خانواده قابل جبران نیست.
وی تاکید کرد که از امروز با خود عهد ببندیم، تخلف نکنیم و نسبت به تخلف دیگران نیز بی تفاوت نباشیم و دانش آموزان می توانند با حضور دلسوزانه و هدفمند خود در لباس همیاران پلیس جان برخی از انسانها را نجات دهند.
فرمانده انتظامی استان کرمان جریمه را تذکر و آخرین گزینه برای پیشگیری از تخلفات دانست و گفت که اعمال قانون توسط پلیس بهتر است یا قربانی شدن راننده و سرنشینان خودرو؟
وی افزود که دانش آموزان با اقدامات خودحفاظتی و خودکنترلی دامنه امنیت خود را گسترش دهند و ارتباطات پلیس و مدرسه کاربردی و تاثیرگذار باشد.
سردار بنی اسدی فر ادامه داد که فلسفه حضور پلیس در جمع دانش آموزان ایجاد ارتباط بیشتر و عاطفی تر در راستای تمکین والدین از قانون، بخصوص مقررات راهنمایی و رانندگی است.
وی اظهار کرد که همیاران پلیس می توانند با تذکراتی که به راننده خودرو می دهند نقش مهمی در زمینه کاهش تصادفات داشته باشند.
وی با اشاره به نقش پلیس در تامین امنیت جامعه تاکید کرد که ایجاد امنیت پایدار می تواند به فرایند یاددهی و یادگیری کمک کند.
فرمانده انتظامی استان کرمان، فقدان امنیت در جنگ تحمیلی را مورد مثال قرار داد و گفت که برای دستیابی به مدارج بالای علمی امنیت لازم است و اکنون این نعمت بر کشور حاکم است.
وی به تهدیدهای قشر دانش آموز اشاره و اظهار کرد که دانش آموزان باید قوانین راهنمایی و رانندگی را بدانند و سایر معضلات و تهدیدهای پیرامونشان را نیز بشناسند.
سردار بنی اسدی فر تاکید کرد که سایر تهدیدات نیز در تخصص های مختلف پلیس رصد می شود و دانش آموزان باید بدانند در مسیر خانه تا مدرسه چه مشکلاتی آنها را تهدید می کند.
وی افزود که دانش آموزان باید پلیس را بشناسند و ارتباط خود را به نحو شایسته ای با پلیس حفظ کنند و این را بدانند که پلیس تمام وقت در خدمت مردم است و هرگز تعطیلی ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفته نیروی انتظامی در راستای آرامش و آسایش جامعه تلاش می کند.
محمد محسن بیگی افزود که امنیت هر جامعه در وهله نخست مدیون همراهی مردم است و امنیت پایدار زمانی اتفاق می افتد که افراد حتی در زمان نبود پلیس نیز قانون را رعایت کنند.
وی ادامه داد که پلیس با ورود به مدرسه در حقیقت دانش آموزان را بهترین گزینه برای همیاری می داند.
وی گفت که اگر یاد بگیرید خودتان به قانون احترام بگذارید و به افراد خاطی نیز تذکر بدهید، می توانید کمک خوبی برای پلیس باشید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، هفته نیروی انتظامی را زمان بیان خدمات پلیس و قدردانی از این مجموعه عنوان کرد.
همچنین در این آیین پیام مهر شامل پیام مشترک پلیس و آموزش و پرورش قرائت شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14665
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.