کاهش ۶ درصدی آمار طلاق در جیرفت

رئيس دادگستري شهرستان جيرفت از كاهش 6 درصدي آمار طلاق در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد.

احمد علي انجم روز افزود: برگزاري جلسات متعدد با مشاوران خانواده و استفاده از ظرفيت مشاوران در امر اختلافات خانوادگي سبب كاهش آمار طلاق در جيرفت شده است.

وي تصريح كرد: سال گذشته 12 هزار و 835 فقره پرونده به شعب دادگاه هاي ( شعب كيفري يك – كيفري 2 و انقلاب) جيرفت وارد شد كه قضات اين محاكم موفق به رسيدگي به 12 هزار و 408فقره پرونده شده اند.
وي با بيان اينكه متوسط زمان رسيدگي به پرونده ها در دادگستري جيرفت 141 روز است اظهار داشت: متوسط نرخ رسيدگي در شعب دادگاه هاي جيرفت 97 درصد است.
رئيس دادگستري جيرفت از صلح و سازي 6 هزار و 200 پرونده در اين شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته هشت هزار و 691فقره پرونده به شوراهاي حل اختلاف جيرفت وارد و طي اين مدت هشت هزار و 921 پرونده مختومه شده است.
وي متوسط نرخ رسيدگي در شوراهاي حل اختلاف را 103 درصد و متوسط زمان رسيدگي را 30 روز اعلام كرد.
۷۳ درصد ابلاغيه ها در جيرفت به صورت الكترونيكي انجام مي شود

 

انجم روز گفت: ميزان ابلاغ هاي الكترونيك در شهرستان جيرفت از 37 درصد طي سال 96 به 73 درصد در سال 97 افزايش يافت.
وي ضمن بر شمردن آثار مثبت ابلاغ الكترونيك در جهت جلوگيري از اطاله دادرسي در محاكم قضايي اظهار داشت: به همين منظور علاوه بر همكاري به منظور راه اندازي دفتر خدمات الكترونيك قضايي در شهرستان، يك باجه از اين دفتر جهت ثبت نامه ثنا در ورودي دادگستري راه اندازي شده كه خود كمك شاياني به ارباب رجوع و رضايتمندي مراجعان از دستگاه قضايي است.
 سال ۹۷ كمترين تصرفات اراضي ملي و تعدي به انفال عمومي را در جيرفت شاهد بوديم

 

رئيس دادگستري جيرفت با بيان اينكه حفظ انفال عمومي و اراضي ملي از اهميت خاصي برخوردار است، گفت: دستگاه قضايي با تلاش هاي كه در سال هاي 95 و 96 در مجموعه شهرستان جيرفت انجام داد شاهد كمترين تصرفات اراضي ملي و تعدي انفال عمومي را در سال 97 داشت.
وي تصريح كرد: در راستاي حفظ حقوق شهروندي دستگاه قضايي شهرستان جيرفت اقدام به تاسيس و راه اندازي شعبه شوراي حل اختلاف ويژه زندان، همچنين راه اندازي دفتر حقوق شهروندي در زندان جيرفت كرده است.
انجم روز به ايجاد شعبه دوم اجراي احكام شوراي حل اختلاف در جيرفت اشاره كرد و گفت: تمام اقدامات انجام شده موجب ايجاد صلح و سازش شده و از تضييع حقوق شهروندي جلوگيري شده است.
شهرستان جيرفت با 308 هزار نفر جمعيت در فاصله 230 كيلومتري جنوب كرمان واقع شده است.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47399
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.