کاهش 30 درصدی اهدای خون| کرمان جزو استان‌های پر مصرف

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: شیوع کرونا منجر به کاهش 30 درصدی مراجعه اهداکنندگان خون به پایگاه‌ها شده است.

روح الله میرزایی در گفت گو با «کرمان نو» عنوان کرد: از آنجایی که توصیه می شود افراد از حضور در مکان های پر ازدحام خودداری کنند، مراجعه مردم برای اهدای خون هم کاهش پیدا کره است.

وی با اشاره به اینکه توصیه برای عدم رفت و آمدهای غیر ضروری بجا و مهم است، افزود: ما تمام تلاش خود را برای رعایت نکات بهداشتی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا انجام  می دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر در تمامی پایگاه ها روزانه چندین مرتبه همه سطوح ضدعفونی شده و افراد قبل از اهدا توسط پزشک مستقر در پایگاه معاینه می شوند.

میرزایی با بیان اینکه اگر فردی کوچکترین علایم هرگونه مریضی به خصوص کرونا را داشته باشد، از اهدای خون معاف می شود، گفت: این اطمینان خاطر را به اهداکنندگان و گیرندگان خون می دهیم، با تدابیر اتخاذ شده انشالله به بیماری مبتلا نشوند.

وی با اشاره به اینکه هنوز از لحاظ علمی ثابت نشده که کرونا ویروس از طریق خون منتقل می شود، افزود: تمام وسایلی که در پایگاه های انتقال خون استفاده می شود یکبار مصرف و استریل هستند.

این مدیر بیان کرد: کرمان یکی از استان های پر مصرف است و نزدیک به 8 درصد بیماری های تالاسمی وابسته به تزریق خون که برای زنده ماندن ماهیانه به یک تا 2 واحد خون نیاز دارند در استان کرمان هستند.

به گفته میرزایی کرمان همچنین به دلیل آمار بالای تصادفات جاده ای و پیوند سلول های بنیادین مصرف خون بالایی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44107
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.