کرمانی‌ها ضمن انقلابی بودن همواره خردمندانه عمل کردند

همایش انقلاب اسلامی در استان کرمان به روایت اسناد ساواک امروز در دانشگاه آزاد اسلامی باحضور وزیر اطلاعات، استاندار و امام جمعه کرمان برگزار شد.

 حجت الاسلام سید محمود علوی در این همایش خردورزی را یکی ویژگی های علمای کرمان دانست و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید باهنر نشان دادند که در عین حالی که انقلابی و مبارز بودن، احساساتی عمل نکردند و همچنین چهره های سیاسی و نظامی از جمله سردار سلیمانی نیز در اوج انقلابی بودن در آرامش بر محور عقلانیت حرکت می کنند.

وی گفت: شخصیت آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان از نظر رفتاری، تاثیرگذاری در خطبه ها مصادیق بارز ایجاد وحدت بوده است و در سخنانش هیچوقت به سمت دو قطبی کردن جامعه نبوده و همواره برای ایجاد امت واحده بوده است.

مبارزه منحصر به روحانیت نبود همه اقشار مبارزه می‌کردند

آیت الله سید یحیی جعفری نیز در این همایش گفت: اگر عده ای خود را برای دشواری ها و شکنجه ها آماده نکرده بودند، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی نمی رسید.وی افزود که مبارزه با رژیم پهلوی کار بسیار دشواری بود و همواره تهدیدات زیادی انقلابیون و مبارزان را تهدید می کرد.

او با بیان اینکه یکی از مسائل دوران مبارزات انقلابی، تثبیت مرجعیت امام با وجود همه دشواری ها بود گفت: در دوران مبارزه، این امر تنها منحصر به روحانیت نبود و همه اقشار جامعه در این مسیر همراهی داشتند.

امنیت کنونی کشور کم‌نظیر است

استاندار کرمان نیز دیگر سخنران این همایش با بیان اینکه امنیت کنونی کشور که توسط دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و نیروهای مسلح محقق شده کم‌نظیر است گفت: دامنه نفوذ امنیت ما به کیلومترها بیرون از مرزهای ایران کشانده شده است.

وی افزود نقش سردار سلیمانی به عنوان یکی از سربازان ولایت و از فرزندان غیور این سرزمین در تامین امنیت کشور بی بدیل است.

او با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار، کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه اقتصادی را باید به صورت جدی دنبال کنیم گفت: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و نمی توانیم بپذیریم که جمعیت ۲برابر شده و زندانیان ما ده برابر شود.

رزم حسینی افزود: علمایی که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه کردند و در راس آنها آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله افتخارات استان کرمان و همچنین آیت الله صالحی کرمانی، آیت الله جعفری، موحدی کرمانی، شهید باهنر، شهید علی ایرانمنش، آیت الله محمد هاشمیان، حاج شیخ عباس پورمحمدی، شیخ محمد فلاح، برادران انصاری، حجت الاسلام توکلی، حجت الاسلام فهیم کرمانی، حجت الاسلام دعائی و آیت الله حقیقی بزرگانی بودند که در دوران انقلاب تلاش های زیاد و ماندگاری داشته اند.

وی تاکید کرد: آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان همواره محور وحدت استان کرمان بوده و هست و نقش وی در دوره بعد از انقلاب در استان، در دوران دفاع مقدس و نیز هم اکنون همواره زمینه ساز توسعه وحدت بوده و خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11902
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.