کلاف سر در گم جمع آوری [قلیان] به کجا می رسد؟

ساعت یازده صبح امروز، برای سومین بار در هفته‌ی جاری  عرضه کنندگان قلیان با در دست داشتن پلاکاردهایی به تعطیلی مغازه‌های خود اعتراض کردند که این بار منجر به مذاکره‌ی توحیدی_فرماندار کرمان_با سه تن از نمایندگان این صنف شد.

فرشاد زبری_معاون اتحادیه هتلداران_پس از دیدار با توحیدی به کرمان نو می‌گوید فرماندار گفته است «مگر ما شما را تعطیل کرده‌ایم؟»
این در حالیست که که در متن اخطاریه‌ی زیر آمده که در صورت عدم جمع آوری قلیان در ظرف ۴۸ ساعت، خبر از پلمب واحد صنفی می‌دهد و نام نماینده ی فرماندار در زیر نامه به چشم می‌خورد.
«زبری» می‌گوید نگرانی خودم را برای بیکار شدن ۲۰۰۰ نفر به فرماندار منقل کرده‌ام و او قول داده است که دیگر نماینده‌اش را برای بازدید به مراکز عرضه‌ی قلیان نفرستد.

اخطاریه ی تحویل داده شده به مراکز ارائه ی قلیان
اخطاریه ی تحویل داده شده به مراکز ارائه ی قلیان

نماینده‌ی فرمانداری به بازدیدهایش ادامه می‌دهد

توحیدی در گفت و گو با « کرمان نو» می‌گوید ما به بازدیدهای خودمان بنابر قانون باید ادامه دهیم و نماینده فرمانداری در کنار نماینده‌ی بهداشت و اماکن حضور خواهد یافت.
او وظیفه‌ی فرمانداری را  هماهنگی این گونه طرح‌ها می‌داند و هدف حضور نماینده‌اش در بازید ها را صرفاً هم کاری بانهاد های دیگر می‌داند.
توحیدی تصریح می‌کند فرمانداری متولی قانونی این طرح نمی‌باشد.

فرمانداری متولی قانونی طرح جمع آوری عرضه کنندگان قلیان می‌باشد

ماه بانو معصوم زاده_رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر_متولی این طرح را فرمانداری کرمان، و مجری آن را سلیمانی_نمایندهی فرماندار_عنوان می‌کند.

معصوم زاده به خبر نگار ما می‌گوید به دلیل عوارض ناشی از قلیان تا تعطیلی کامل مراکز عرضه آن، به کار خود  ادامه خواهد داد. بنا بر گفته‌های این عضو شورای شهر افرادی که در مجوزشان ارائه ی قلیان بلا مانع ذکر شده است تا پایان مهلت جوازشان با آن ها هم کاری خواهد شد.

او اشتغال به عرضه‌ی دخانیات را کاملاً غیر قانونی عنوان می‌کند.

اتاق اصناف مجوزی  صادر نکرده است

امروز، معترضان گاهی  اوقات با شعارهایشان خواستار پیگیری مشکلاتشان از سوی یوسف جعفری_رئیس اتاق اصناف_  بودند.

آنها می‌گفتند جعفری به ما مجوز داده است و حال با جوازهایمان مخالفت می‌شود.

جعفری در گفت و گو با «کرمان نو» اتحادیه را مسئول دادن جواز چایخانه ها می‌داند  و می‌گوید اتاق اصناف هیچ گونه دخالتی در راستای اعطای مجوز ارائه قلیان نداشته است.

دریافت فایل تصویری تجمع کنندگان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2709
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.