رئیس پلیس فتا استان کرمان خبر داد


کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش حواله خودرو

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فردی که با درج آگهی جعلی فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار و دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، سرهنگ محمدرضا رضایی بیان داشت: در پی شکایت یک شهروند کرمانی مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق درج آگهی فروش حواله خودرو در سایت دیوار از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد شاکی در سایت دیوار با آگهی فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار مواجه شده که جهت خرید با آگهی دهنده تماس گرفته و فروشنده به بهانه وجود مشتریان زیاد با ارائه شماره کارت مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال به‌عنوان بیعانه از خریدار دریافت و نه‌تنها حواله‌ای به وی تحویل نداده بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های شاکی نیز نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: با بررسی مستندات و اظهارات شاکی و انجام اقدامات هوشمندانه و تخصصی یک متهم در این ارتباط شناسایی و پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

این مسؤول انتظامی با تاکید بر اینکه مردم برای خرید یا پیش خرید کالای مورد نظر خود از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، گفت: تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زیر قیمت و غیره منتشر می‌شود به‌‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی‌الامکان به‌صورت حضوری و پس از تایید هویت و رویت فروشنده اقدام به واریز وجه کنند و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم اجتناب کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105660
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.