مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد


کمک 15 میلیارد تومانی بنگاه‌های اقتصادی و خیرین به سیل زدگان استان کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوزه داوطلبان 30 میلیارد تومان ارائه خدمات داوطلبانه از طریق داوطلبان در طی این 10 ماهه داشتیم بیان کرد: در سیل اخیر خیرین و بنگاه های اقتصادی 15 میلیارد تومان به صورت نقدی و بسته های معیشتی به جمعیت هلال احمر کمک کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوزه داوطلبان 30 میلیارد تومان ارائه خدمات داوطلبانه از طریق داوطلبان در طی این 10 ماهه داشتیم بیان کرد: در سیل اخیر خیرین و بنگاه های اقتصادی 15 میلیارد تومان به صورت نقدی و بسته های معیشتی به جمعیت هلال احمر کمک کردند.

به گزارش خبرنگار «کرمان‌نو» رضا فلاح عصر امروز 17 بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از عملکرد سال جاری این جمعیت سخن به میان آورد و گفت: 3 درصد ماموریت های امداد و نجات (معادل هزار و 309) کشور مربوط به استان کرمان است و امدادرسانی به 37 هزار نفر از افراد آسیب دیده در این باز زمانی انجام شده است. همچنین 3 هزار نفر از آسیب دیدگان توسط این جمعیت اسکان اضطراری داده شده است.

فلاح بیان کرد: 400 نیروی انسانی و بیش از 30 هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان کرمان فعالیت می کنند.

وی با اعلام این خبر که جمعیت هلال احمر استان کرمان در زمینه خدمت رسانی رتبه اول در کشور کسب کرد و افزود: امداد و نجات به شکل زمینی و هوایی بوده است و استان کرمان رتبه اول امدادرسانی در سیل را نیز کسب کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان روحیه داوطلبانه را محور اصلی همه فعالیت های جمعیت هلال احمر دانست و گفت: با وجود همه محدودیت های مالی و امکاناتی هیچ حادثه ای را بدون پاسخ نگذاشتیم.

وی از استمرار امدادرسانی و خدمت رسانی در مناطق سیل زده استان کرمان خبر داد و گفت: 1500 نیروی عملیاتی در قالب 326 تیم عملیاتی در سیل اخیر به ما کمک کردند.

فلاح با بیان این مطلب که در سیل اخیر نزدیک به 15 نفر توسط بالگرد نجات پیدا کردند، بیان کرد: سیل اخیر با خود سیل همدلی نیز در بر داشت و در سیلاب دی ماه همه دستگاه های استان در کنار هم قرار گرفته و به مردم خدمت رسانی کردند.

وی بیان کرد: در سیلاب 28 دی ماه در استان کرمان توسط هشت فروند بالگرد که سه فروند آن متعلق به ارتش و همچنین نیروی انتظامی و سپاه هر کدام یک فروند و سه فروند از جمعیت هلال احمر امدادرسانی صورت گرفت و برای اولین بار انتقال هوایی توسط هواپیمایی ارتش انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان به افزایش ارتباط و همدلی دستگاه ها با جمعیت هلال احمر اشاره کرد و در ادامه گفت: باتوجه به اینکه در این سال ها نقش پیشگیرانه استان بسیار قوی بوده است به طوری که با لایروبی و سد سازی به دنبال کاهش تلفات سیل بودند و در جنوب استان تلفات به دلیل سیل مستقیم نداشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: هفت استان در سیل اخیر به ما کمک کردند لذا برای جمعیت هلال احمر فرقی ندارد در کدام نقطه از کشور بحران رخ داده است.

وی با تبیین اقدامات صورت گرفته در مناطق جنوبی استان اظهار کرد: در پنج سال اخیر در هر یک از شهرستان های قلعه گنج، رودبار، منوجان و … یک انبار امدادی راه اندازی کردیم ضمن آنکه شهرستان جیرفت پشتیبان پنج شهرستان جنوبی و باز شهرستان کهنوج پشتیبان سه شهرستان جنوبی است.

وی در ادامه عنوان کرد: جمعیت هلال احمر مجهز به سیستم های زنده یاب و سگ های زنده یاب است که در زمان حوادث از آنها استفاده می کنیم.

برنامه های دهه فجر جمعیت هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان درباره برنامه های دهه فجر توسط این جمعیت نیز گفت: در این ایام اعزام کاروان های نیکوکاری و سلامت با حضور 30 پزشک داریم که در منوجان این کاروان به هزار نفر ارائه خدمت کرده است.

وی واکسیناسیون 800 اتباع خارجه حاشیه شهر کرمان از دیگر اقدام این جمعیت در ایام الله دهه فجر برشمرد و تصریح کرد: 6 هزار سبدهای معیشتی و کمک های مومنانه به ارزش 3 میلیارد تومان در مناطق سیل زده توزیع خواهیم کرد و این روند تا پایان سال ادامه دارد همچنین دیدار و تجلیل از 100 خانواده شهید از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر استان کرمان است.

فلاح در پاسخ به این سوال که باتوجه به حادثه خیر بودن استان کرمان آیا نباید تعداد بالگردهای این جمعیت بیشتر شود؟ گفت: در حال حاضر یک فروند بالگرد با چهار خلبان در مرکز استان مستقر است و براساس سطح حادثه استان های معین باید به کمک استان حادثه دیده بیایند.

وی در ادامه سخنانش درباره مراکز توانبخشی این جمعیت اظهار کرد: مراکز جامع توانبخشی در بم و کرمان فعال هستند و در یک سال 416 هزار نفر از این مراکز و داروخانه ها استفاده است و در منوجان با همکاری معین اقتصادی این شهرستان درحال ساخت داریم.

جمعیت هلال احمر مصون از تحریم ها نیست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: جمعیت هلال احمر در شهرستان های رفسنجان، سیرجان و کرمان داروخانه داریم و داروی مردم با همه توان تامین می کنیم اما محدودیت های داروی به دلیل تحریم ها وجود دارد.

وی در ادامه سخنانش از نقش رسانه در کمک به جمعیت هلال احمر سخن به میان آورد و تصریح کرد: در سیل اخیر کمک های مردمی 130 میلیون تومان بوده است لذا اطلاع رسانی به خوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

فلاح با اشاره به شیوع کرونا و نیاز کشور به واکسن کرونا، اظهار کرد: در شرایط تحریم واکسن کرونا توسط مدیران ارشد جمعیت هلال احمر وارد کشور شد.

فلاح افزود: جمعیت هلال احمر کشور مصون از تحریم نیست و برخی از کمک های بشردوستانه می توانیم وارد کشور کنیم و بسیاری از امکانات و منابع مالی بلوکه شده هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84764
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.