گام بلند شهرداری کرمان برای به‌کارگیری معتادان بهبودیافته

اوایل فروردین‌ماه سال جاری شهردار کرمان در نخستین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در سال 98 که با حضور محمدجواد فدایی استاندار کرمان برگزار شد از به کارگیری 100 نفر معتاد بهبودیافته در شهرداری تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: این معتادان بهبودیافته که کار ساختمانی وعمرانی انجام می‌دهند می‌توانند شهرداری را در این حوزه یاری کنند.

سیدمهران عالم‌زاده با بیان اینکه تمام دستگاه‌هایی که در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنند باید دغدغه مهم و اساسی خود را مسئله مقابله با اعتیاد و درمان آن در جامعه قرار دهند اظهار داشت: باید تمام سازمان‌های استان هر کمکی که می‌توانند در این حوزه کنند حتی اگر جزو وظیفه و در چارچوب عملکرد سازمانی آنها نباشد.

اما اینکه این‌گونه معتادان چگونه از سوی شهرداری شناسایی می‌شوند و ضوابطی که برای به‌کارگیری آنها درنظر گرفته می‌شود چگونه است، سوالی است که شهردار کرمان در گفت‌وگو با کرمان‌نو به آن پاسخ داد.

عالم‌زاده اظهار داشت: معرفی معتادان بهبودیافته به شهرداری برای به کارگیری در حوزه پیمانکاری از سوی مسوولان زندان‌های استان کرمان و همچنین قوه قضائیه و ضوابطی که آنها درنظر گرفته‌اند صورت می‌گیرد.

شهردار کرمان هدف از این طرح را مبارزه با یکی از مهم‌ترین معضلات شهر، بیکاری و اشتغال معتادان بهبودیافته دانست و افزود: تلاش ما این است که بتوانیم به افراد بهبودیافته‌ای که قصد دارند پس از بهبودی به جامعه بازگردند کمک و بخشی از مسائل و مشکلاتشان را حل کنیم از این‌رو تاکنون سعی کرده‌ایم بخشی از نیروی انسانی‌ شهرداری را از میان این گونه افراد انتخاب کنیم که با این اقدام هم برای اشتغال آنها گامی برداشته باشیم و هم کارها و فعالیت‌های شهرداری انجام شود و هم اینکه یکی از بارها و معضلات اجتماعی را از دوش شهر برداریم.

عالم‌زاده افزود: قطعاً اگر این این گونه افراد با ما کار کنند و به طور کامل به حوزه‌های کاری بازگردند مطمئناً می‌توانند به مرور زمان جذب پیمانکاران شهرداری و یا بخش‌های خصوصی دیگر شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26891
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.