گرامیداشت سالروز جنگ ۳۳ روزه و تاکید بر اشتغال‌زایی در خطبه‌های نماز جمعه

عربستان گوش به فرمان آمریکاست

آیت الله سید یحیی جعفری با انتقاد از رفتار عربستان سعودی در کشور یمن گفت که اتفاقی که در دنیا می افتد همانند عصر جاهلیت است، عربستان با اینکه یک کشور اسلامی است، اما گوش به فرمان آمریکاست. یک سال و نیم است که مردم یمن را بمباران می کند، دنیای اسلام در خواب است و سازمانهای جهانی هم سکوت کرده اند.
در ادامه آیت الله جعفری با گرامیداشت سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر ارتش صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه گفت حزب الله خاری در چشم دشمنان اسلام است به همین دلیل آن را گروهی تروریستی می نامند. وی گفت که جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن صدها هزار انسان مسلمان و غیر مسلمان را کسی از یاد نبرده است و همینطور دلاوری و رشادت های جوانان با تعصب، فهمیده و با شعور لبنان که به رهبری سید حسن نصرالله و تحت عنوان حزب الله لبنان مبارزه می کنند.
آیت الله جعفری گفت که مشکلاتی در جامعه وجود دارد که علت آنها بر همگان مشخص است. مسئولان تلاش می کنند اما نمی توانند معجزه کنند. وی از مشکل کم آبی که مهمترین مشکل استان و کشور است گفت و از تلاش شبانه روزی استاندار و همکارانشان تقدیر کرد. او همچنین ۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت اولین گروه آزادگان را به کشور گرامی داشت.

امام جمعه جیرفت: تجربه برجام بار دیگر بدعهدی آمریکا را ثابت کرد

حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نماز جمعه جیرفت با تبریک سالروز میلاد امام رضا (ع) از مبارزه آن حضرت بر علیه طاغوت زمان گفت و افزود که این روحیه ای است که باید در جامعه ما نهادینه شود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا تاکید کرد و با اشاره به سخنان رهبری راجع به برجام گفت که تجربه برجام بد عهدی آمریکایی ها را به همگان نشان داد.
وی از دیدار رهبری با وزیر و مدیران وزارت اطلاعات گفت و ضمن ستایش از مجموعه وزارت اطلاعات از تلاشهای خالصانه آنها برای امنیت این مرز و بوم تشکر کرد.

امام جمعه سیرجان:امریکا پایه گذار داعش است

حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه سیرجان به اعتراف رقبای انتخاباتی آمریکا در مورد پایه گذاری داعش توسط سردمدران این کشوراشاره کرد و گفت امروز که دشمنان توسط خودشان رسوا شده اند، باید متحد بود و جلوی استکبار ایستادگی کرد.
امام جمعه این هفته سیرجان به پیروزی های مردم عراق و سوریه در مقابل تروریست ها اشاره کرد و گفته که به زودی شر این ظالمین از منطقه برچیده می شود.
وی در ادامه با تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت که سفر امام رضا برای زنده نگه داشتن ولایت بود. آن حضرت تمام قد در برابر طاغوت ایستاد و با شهادت خود مشروعیت حکومت مامون را از بین برد.
امام جمعه سیرجان به حضور خادمین حرم رضوی در شهرستان سیرجان اشاره کرده و از آنها قدردانی نمود.
وی همچنین کسب رتبه چهارم کنکور سراسری در رشته ریاضی و فنی توسط حسین مقدس را به او و مردم سیرجان تبریک گفت.
همچنین در آیین نماز جمعه امروز سیرجان از این برگزیده کنکور سراسری رشته ریاضی و فنی تقدیر شد.

امام جمعه فهرج : وزارت اطلاعات سنگربان حساس و بیدار نظام

حجت الاسلام خیرالله ابراهیمی در نمازجمعه فهرج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای وزارت اطلاعات گفت که این وزارتخانه یکی از سنگرهای حساس و بیدار نظام اسلامی است. وی همچنین به دیدار وزیر و مدیران وزارت اطلاعات با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت که تلاش های وزارت اطلاعات قابل توجه و تقدیر است. وی اظهار کرد که وزارت اطلاعات در مناطق مختلف بخصوص مناطق مرزی برای ایجاد امنیت تلاش های زیادی می کند.
حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر ساده زیستی مسئولان گفت که ساده زیستی مسئولان امری ضروری و نقطه مقابل اشراف گری است و اکثر مسئولان با دریافت حقوق اندک به مردم خدمات رسانی می کنند. وی استفاده نادرست از بیت المال را حرام شرعی و خیانت دانست و خواهان برخورد جدی مسئولان با این مساله شد.
امام جمعه فهرج افزود که افرادی که به بیت المال دست درازی می کنند سبب می شوند که تفکر مردم نسبت به نظام تغییر کند.

امام جمعه رفسنجان: توجه به صنایع کوچک گامی برای رفع مشکل بیکاری

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نمازجمعه رفسنجان به نقش صنایع کوچک و متوسط در اشتغالزایی پرداخت. وی گفت که هزینه ایجاد این صنایع کم است و در این زمینه اشتغالزایی بهتر جواب می دهد در حالیکه ایجاد صنایع بزرگ نیازمند صرف هزینه های زیاد است اما به اندازه صنایع کوچک اشتغالزایی نمی کنند. وی افزود تعدادی از صنایع کوچک و متوسط در شهرستان رفسنجان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و خواستار شناسایی این واحدها و رفع موانع و مشکلات آنها شد تا به رفع دغدغه اشتغال و معیشت جوانان و بیکاران کمک کند. وی در ادامه با اشاره به قراردادهای نفتی انجام شده در دولت درخواست کرد که مسئولان دقت کنند تا قراردادهای فروش نفت به ایران ضرر و آسیبی وارد نسازد و نیز با اشاره به وظیفه ذاتی وزارت اطلاعات در صیانت از انقلاب اسلامی خواستار ایفای نقش وزارت اطلاعات در این زمینه شد . وی در ادامه به دغدغه های رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت که نباید به فروش بشکه های نفتی به خارجی ها دلخوش باشیم، بلکه باید فرآورده های نفتی را صادر کنیم نه نفت را که سرمایه ایران اسلامی است و نیز گفت که درآمد حاصل از فروش نفت باید صرف زیرساخت های کشور شود نه صرف هزینه های جاری.
امام جمعه رفسنجان همچنین با تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت که باید سبک زندگی را از ایشان بیاموزیم و در ادامه با اشاره به شعار امسال شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان که شیرین سازی زندگی است خواستار بهره گیری از نظر کارشناسان برای کاهش آمار طلاق درشهر رفسنجان که دارای سابقه مذهبی و انقلابی است ، شد. خطیب جمعه رفسنجان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه که دولت در سال ۹۴ بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال برای درمان و بیمه بیماران پرداخت کرده است، گفت که بیمه سلامت در رفسنجان بخش عمده ای از مشکلات مردم را رفع کرده است وی همچنین از اینکه بعضی پزشکان رفسنجانی به درآمدهای ۲۰۰ میلیونی هم قانع نیستند، انتقاد کرد. این خطیب جمعه در ادامه به موضوع شرکت های هرمی در رفسنجان پرداخت و خواست که جوانان از ورود به این شرکت ها پرهیز کنند زیرا اینها مردم را اغفال کرده و سرمایه های آنها را به جیب می زنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2097
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.