بیمه شدن 100 درصدی اتباع خارجی در سال جاری

علی حسینی محمدآبادی در نشست مشترک سازمان تامین اجتماعی و اداره کل اتباع استانداری کرمان با افراد صاحب نفوذ اتباع افغانستانی ساکن کرمان با اشاره به اینکه تامین و پوشش آحاد مختلف وظیفه این سازمان است، افزود: با تسهیلاتی که دولت تدبیر و امید فراهم کرده اتباع خارجی نیز می توانند از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شوند.

آنطور که ایرنا نوشته وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان دومین تولیدکننده بخش درمان در کشور است، گفت: خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در سه بیمارستان بزرگ و 13 درمانگاه استان کرمان بصورت مستقیم و رایگان انجام می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه خدمات بیمه تامین اجتماعی برای اتباع خارجی همانند بیمه شدگان ایرانی ارائه می شود تصریح کرد: از 110 هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان کرمان 20 نفر اتباع خارجی هستند.

حسینی محمدآبادی از وجود پنج هزار بیمه شده اتباع خارجی در کرمان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود سه هزار نفر اتباع افغان هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمه تامین اجتماعی مقدمات بیمه شدن در زمان حال و استفاده از خدمات را در زمان آینده فراهم کرده است، گفت: یکی از راه هایی که آینده خانواده ها را تامین می کند؛ سازمان تامین اجتماعی است که نیمی از جمیعت کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

حسینی محمدآبادی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دوران نشاط و شادابی افراد را حفظ می کند و در سالمندی به افراد بازمی گرداند بیان داشت: اتباع خارجی در صورت بازگشت به کشور خود نیز می توانند سابقه بیمه خود را منتقل کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21203
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.