۱۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان به‌ویژه در حاشیه شهرها هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند که تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمد جعفری ظهر امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور رحمان جلالی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و ارتباط همزمان ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان کرمان در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری برگزار شد با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت استان کرمان هستند اظهار داشت: برآورد ما است که حدود ۱۰ درصد جمعیت استان به‌ویژه در حاشیه شهرها هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه پیگیر هستیم با ورود به حاشیه شهرها غربالگری بیماری‌ها در بین این جمعیت انجام شود گفت: این افراد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ذیل طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا این آمادگی وجود دارد که افرادی که دارای هیچ نوع بیمه درمانی نیستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند افزود: هزینه درمان بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت نیز رایگان است.

جعفری با اشاره به اینکه هزینه‌های درمانی بیمه سلامت با شیوع بیماری کرونا افزایش زیادی داشته است گفت: هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه هلال‌احمر در تشکیل تیم‌های واکنش سریع همکاری دارد اظهار داشت: ورود تیم واکنش سریع در شهرستان‌های زرند، بافت و سیرجان بسیار موثر بود که منجر به کاهش بیماری و تغییر رنگ این شهرستان‌ها از نارنجی به زرد شد.

وی با اشاره به اینکه عادی‌انگاری بیماری و برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی خانوادگی دلیل اصلی ابتلا به کرونا در این شهرستان‌ها بود گفت: با ورود تیم واکنش سریع در شهرستان بافت تعدادی از مدارس تعطیل شد و در زرند تعدادی از کارخانجات مورد رصد و نظارت قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا نیز یک طرح موفق در کاهش بیماری است که باید به‌صورت مستمر اجرایی شود.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه حدود هشت هزار مدرسه در استان کرمان فعال است که اکثریت آنها بازگشایی شدند اظهار داشت: مدارس شهر کرمان که جمعیت زیادی دارند کلاس‌ها به صورت ترکیبی حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس روستاها و مناطق عشایری کاملاً بازگشایی شده و رصد مدارس در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است و کاملا نظارت می‌شود گفت: امسال فرم مدارس نداریم و نیازی نیست دانش آموزان با لباس فرم در مدرسه حضور پیدا کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81764
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.