فرماندار ریگان:


۱۴۰ پروژه دهه فجر در شهرستان ریگان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

کرمان نو- فرماندار ریگان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۰ پروژه عمرانی ،کشاورزی و تولیدی با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان همزمان با ایام الله دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار کرمان نو، مراد آبیار در تشریح پروژه های ایام دهه فجر در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به پتانسیل و ظرفیت شهرستان ریگان و اینکه ۳۲۰ روز در سال آفتابی است از جمله طرح های دهه فجر کلنگ زنی شهرک خورشیدی است که علاقه مندان می توانند با دریافت یکسری مشوق ها مانند دریافت تسهیلات و زمین در این خصوص سرمایه گذاری نمایند.

او اظهار داشت: اقتصاد ریگان بر پایه کشاورزی و دامپروری است که در این خصوص کلنگ مجتمع دامپروری به مساحت ۵۰ هکتار به زمین زده می شود 

او از راه اندازی اکو کمپ در مجاورت بلندترین تپه های شنی این شهرستان برای داشتن اقامتگاه موقت برای گردشگران خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر نیز کلنگ این اکوکمپ به مساحت پنج هزار مترمربع با محوریت اداره کل میراث فرهنگی به زمین زده می شود و عملیات اجرایی آن نیز در همین ایام شروع می گردد.

آبیار ادامه داد: کلنگ عملیات اجرایی باند دوم ریگان به سمت نرماشیر نیز از محل اعتبارات ملی به زمین زده می شود

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه یکسری از طرح ها در جهت توسعه و پویایی مناطق روستایی و شهری افتتاح یا کلنگ زنی می شود توضیح داد:طرح برق رسانی به روستاها از جمله روستای کلیچون از دورترین روستاهای حوزه این شهرستان نیز با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و۷۵ میلیون تومان و با بهره مندی یک هزار خانوار در این ایام افتتاح  می گردد.

به گفته او در حوزه بهداشت و درمان مبلغ ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پروژه با بهره مندی یک هزار و ۵۰۰ خانوار افتتاح می شود

آبیار می گوید همچنین در حوزه آموزش و پرورش نیز پنج باب مدرسه با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح می شود که حدود یک هزار دانش آموز از خدمات این مدارس استفاده می کنند

فرماندار ریگان به افتتاح مجتمع آبرسانی شهر ریگان اشاره کرد و گفت: این مجتمع با اعتبار چهار میلیارد تومان از جمله پروژه های اداره آب و فاضلاب شهری است که ۱۵ هزار نفر بهره مند می شود.

او اضافه کرد: در حوزه شهرداری ها نیز اقدامات موثری صورت گرفته است که از جمله آن ها می توان به پارک دانشجو- میدان امام رضا(ع)- ساختمان شهرداری رحمت آباد-آسفالت معابر رحمت آباد، گنبکی و ریگان- پارک ساحلی و روشنایی بلوار خلیج فارس گنبکی با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان اشاره کرد.

آبیار خاطرنشان کرد: همچنین مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرداری با اعتبار پنج میلیارد تومان افتتاح می گردد و در حوزه بخشداری ها نیز چندین طرح و پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

فرماندار ریگان همچنین از توزیع ۵ هزار اصله نهال درخت انجیر در مناطق کوهستانی خبر داد و گفت: در جهت توسعه همه جانبه روستاها و با توجه به خاک مستعد  و منابع آبی مناطق کوهستانی در ایام دهه فجر تعداد ۵ هزار نهال انجیر در بین کشاورزان جهت کاشت توزیع می شود.

ابیار با اشاره به اینکه در ایام‌الله دهه فجر موضوع جهاد تبیین باید مهمترین راهبرد باشد اظهار داشت: شعار امسال «ایران استوار؛ ۴۴ سال اقتدار» است و باید تلاش کنیم جشن‌های دهه فجر ادامه‌دار باشد چرا که موجودیت دین و حرکت در این مسیر به علت وجود انقلاب اسلامی است.

او،گفت: خدمتگزاران نظام با خدمت رسانی و حل مشکلات مردم این ایام را به کام مردم شیرین و ماندگار کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101086
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.