۲ مورد جدید ابتلا در شهرستان‌های شرقی از طریق اعضای خانواده مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: 2 فرد دیگر در حوزه شرق استان کرمان به کرونا مبتلا شدند.

عباس عباس زاده به خبرنگار «کرمان نو» گفت:این دو بیمار یک آقای جوان ساکن شهرستان بم با سابقه سفر بوده و دیگری خانم میانسال ساکن شهرستان فهرج است و هر دو از خانواده های بیماران قبلی مبتلا به این ویروس هستند .

وی افزود: همانطور قبلا در خصوص رعایت نکات بهداشتی تذکراتی داده شده هر شخصی که علایم مربوط به این بیماری را دارد یا سابقه سفر داشته باید رعایت کند و با استفاده از ماسک فاصله خود را با دیگران حفظ نمایند تا باعث انتقال این ویروس به دیگران نشود.

عباس زاده ضمن تشکر از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم اظهارداشت: همکاران بنده با فعالیت های شبانه روزی در معاونت بهداشتی توانسته‌اند تعداد زیادی از بیماران را قبل از بستری شدن و بروز علایم شدید در منزل تشخیص دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد:تاکنون ۱۶۷ مورد نمونه آزمایشگاهی از حوزه شرق استان ارسال شده که ۱۰۵ مورد از بیماران بستری در بیمارستان و مابقی مربوط به موارد مشکوک در خارج از بیمارستان بوده و تعداد ۱۳مورد این نمونه ها مثبت اعلام شده است.

وی همچنین تصریح کرد: کارشناسان بهداشت ما توانسته اند تا به امروز ۲۹۰ هزار تماس تلفنی با جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بم در چهار شهرستان شرقی استان کرمان برقرار نمایند .

عباس زاده توضیح داد: شهرستان های فهرج، نرماشیر و ریگان به صورت ۱۰۰درصد و شهرستان بم حدود ۹۱درصد جمعیت غربالگری شده است و از خانواده هایی که هنوز با آنها تماس برقرار نشده میخواهیم در صورت امکان وارد سایت سلامت شده و اطلاعات خود را وارد نمایند یا با شماره تلفن ۳۶۸۲ تماس برقرار نمایند.

وی در پایان از آغاز نوبت دوم طرح غربالگری ویروس کرونا در هفته آینده خبر داد و گفت:از شهروندان چهار شهرستان شرقی میخواهیم با رعایت نکات بهداشتی خصوصاً پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و ماندن در خانه کمک کنند بتوانیم بر این بیماری غالب شویم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46201
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.