۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در کرمان رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: امسال ۳۰ عنوان‌ کتاب صوتی و چاپی در مرحله آماده سازی قرار گرفته‌ که در روز نخست هفته‌ دفاع‌مقدس رونمایی می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سرهنگ محمود مهدوی فرد روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس با اشاره به دستورالعمل رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس گفت: سال گذشته ۷۴ عنوان کتاب را در استان کرمان رونمایی کردیم که امسال هم این فرایند ادامه می‌یابد.

وی اظهار داشت: دستور العمل گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سوی ستاد کل نیرو های مسلح مشخص و به تمامی رده ها در استان ارسال شده؛ امسال نیز این هفته با شعار حماسی «ما مقتدریم» برنامه هایی را مشخص کردند که برنامه ها عموما با فرهنگ شهادت و مربوط به این حوزه است که رنگ و بوی امام حسین(ع) و اربعین خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: ساختار ستاد استانی آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید در سطح استان شکل گیرد ضمن اینکه یک نشست نیز با محوریت فرمانداران در شهرستان ها خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از روز چهارشنبه ۳۱ شهریور نخستین روز هفته دفاع مقدس برنامه های این هفته آغاز می شود و تا هفتم مهرماه ادامه دارد.

مهدوی فرد گفت: از مسئولان درخواست شده با توجه به امور اجرایی، تا ۱۵ مرداد برنامه پیشنهادی خود را ارائه کنند؛ از این فرایند ابتدای سال جاری اعلام شده و دستگاه ها در سامانه دفاع برنامه های خود را بارگذاری کنند که این برنامه ها توسط وزارت کشور و ستاد کل انجام شده و ارزیابی استان کرمان هم در این خصوص بررسی و مشخص می شود.

مهدوی فرد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ نامه ‌مکتوب به ‌مجموعه‌های‌ نظامی و ‌اداری ارسال شده ‌که ۱۸ نهاد برنامه‌های‌خود را در سامانه دفاع ثبت کرده اند و ۶ مورد تایید نهایی شده است.

برنامه های عمومی با بازدید کننده زیاد در هیچ استانی برگزار نخواهد شد

وی افزود: همچنین ۹ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در سطح ملی برنامه ریزی شده که در استان ها هم اجرا می شود.

این مسئول با بیان اینکه برنامه های جمعی تابع مصوبات ستاد کرونا خواهد بود یادآورشد: برنامه های عمومی با بازدید کننده زیاد همچون رژه نیروهای مسلح، امسال در هیچ استانی برگزار نخواهد شد و سپاه در طول هفته دفاع مقدس میزبان اجرای برنامه هاست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به همکاری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در این زمینه گفت: ارائه دستاوردهای دفاع مقدس با سخنرانی فرماندهان نظامی پیش از خطبه ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس بیانه ای صادر می شود و همچنین برنامه های رسانه ای از ایثارگران در شبکه های کشوری، استانی و برون مرزی رسانه ها و صداوسیما تولید و منتشر می شود.

مهدوی فرد با اشاره به همکاری وزارت کشور با ارسال دستورالعمل برای استانداران در برگزاری ستاد گرامیداشت هفته‌دفاع مقدس گفت: سازمان‌ها و نهادها برنامه ها را با توجه به راهبردها و سیاست ها در سامانه دفاع ثبت و گزارشات را اعلام کنند.

وی بیان داشت: برنامه ای ویدیوکنفرانسی با یکی از سران کشور و ۲ برنامه جمعی طی هفته‌دفاع مقدس خواهیم داشت که در این بخش میزبان پیشکسوتان، مسئولان و مجموعه مدعو هستیم.

مدیرکل بنیاد خفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: همچنین ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، جهاد و آزادگان بنیاد شهید  استان کرمان در این هفته تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: رونمایی و غبارروبی از گلزار شهدا از دیگر برنامه هاست و ۴۱ پیشکسوت‌ در قالب پیاده روی و دوچرخه سواری به صورت نمادین در فضای باز ورزش می کنند و رژه موتوری آنان انجام می شود.

برنامه فرهنگی و ادبی هفته دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: برنامه های فرهنگی و ادبی در حوزه شعر و ادب، حوزه کتابخوانی و مسابقات فرهنگی تعریف شده است که در مرکز استان و شهرستان ها طی هفته دفاع مقدس دنبال می‌شود.

محمدرضا علیزاده افزود: همچنین اکران فیلم، برگزاری نمایشگاه های حوزه دفاع مقدس در استان کرمان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به نقش خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب در تبیین ارزش های دفاع مقدس گفت: رسانه ها طی این روزها نقش و حضوری پررنگ خواهند داشت که از آنان قدردانی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: کتاب های دفاع مقدس از جمله صدور مجوزها در تعامل با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در حال انجام است که مجوز کتاب های مشترک پس از تایید این اداره کل، صادر و سپس تولید می شود.

وی ادامه‌داد: بحث حمایتی از کتاب های دفاع مقدس در طول سال طی ۲ مرحله انجام می شود که در ابتدای مهرماه این اتفاق محقق خواهد شد.

علیزاده افزود: همچنین در اهدای جایزه انتخاب کتاب سال نویسنده ‌و ناشر برتر جوایزی دریافت می‌کنند.

برنامه‌های ورزش و جوانان کرمان در هفته دفاع مقدس

سخنگوی ورزش و جوانان استان کرمان هم در این نشست گفت: تجلیل از ۴۱ خانواده شهید و جانباز شاخص ورزشکار، تشکیل تیمی هشت نفره از جانبازان بالای ۶۰ درصد، کارگاه ورزشی حقوق ورزشی و تولیدمحتوا در فضای مجازی طی هفته دفاع مقدس استان کرمان در دستور کار است.

هادی طالبی با اشاره به برگزاری برنامه صبحگاهی در ورزشگاه سلیمی کیا با رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: برگزاری مسابقه نقاشی و دلنوشته، تجدید میثاق ورزشکاران با شهدای مقاومت(هر ورزشکار با یک شهید)، هنرنمایی دختران رزمی کار در جشنواره، رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار و حرکت نمادین اسکیت سواران تا گلزار شهدا بخشی دیگر از برنامه‌های اداره‌ ورزش و جوانان استان کرمان در هفته دفاع مقدس است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75929
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.