وعده بیمه برای همه هنرمندان جشنواره موسیقی نواحی

افسانه حق‌شعار بیان کرد: طبق صحبت‌های مدیرکل ارشاد کرمان و دبیر یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی، فکر کردیم این جشنواره فرصت خوبی است تا هنرمندان بسیاری که از سراسر کشور در آن حضور دارند و از وجود مزایایی که صندوق اعتباری هنر می‌تواند در اختیارشان قرار دهد، بی‌اطلاع هستند، بهرمند شوند.
او با بیان اینکه نهادها باید دست به دست دهند تا هویت این هنرمندان برای ما مشخص شود، گفت: همه این هنرمندان حتی افراد بالای ۶۰ سال به شرط آن که تحت پوشش هیچ سازمانی نباشند و درآمدی نداشته باشند، می توانند از بیمه تامین اجتماعی و خدمات تکمیلی بهرمند شوند.
مشاور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر درباره چگونگی بررسی شرایط هنرمندان توضیح داد: ما به مراکز استان ها نامه نوشتیم تا افراد واجد شرایط را معرفی کنند. همچنین با گروه های مختلف هنرمندان حاضر در یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی صحبت کردم تا نماینده خودشان را برای پیگیری این موضوع معرفی کنند.
حق‌شعار اظهار امیدواری کرد: با کمک هنرمندان و اداره های ارشاد استان ها بتوانیم حاضران در یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی را تا آخر خردادماه بیمه کنیم. البته این زمان به سرعت عمل ارسال مدارک هنرمندان بستگی دارد و اگر آنها مدارک خود را هر چه زودتر به دست ما برسانند، می توانیم این مسئله را کمتر از مدت زمان دو هفته پیگیری کنیم.
او با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر بخش عمده‌ای از هزینه بیمه هنرمندان را به عنوان سوبسید پرداخت می کند، افزود: هزینه ای که خود هنرمند برای بیمه پرداخت می کند با افرادی که از طریق صندوق اعتباری هنر تحت پوشش قرار می گیرند متفاوت و کمتر است. در واقع ما رابطی بین هنرمند با بیمه محسوب می شویم.
بنا بر گزارش ایسنا مشاور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرده: هنرمندان می توانند برای تحت پوشش قرار دادن اعضای خانواده و افراد تحت تکفل‌شان برای بیمه خدمات تکمیلی از طریق صندوق اقدام کنند. مدیرعامل صندوق نیز درصدد ارتقاء خدمات بیمه تکمیلی است.
حق‌شعار گفت: متقاضیان باید بعد از عضویت در صندوق اعتباری هنر برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت صندوق آن مراجعه کنند. افرادی هم که برای پرداخت حق عضویت معذوریت دارند به ما اعلام کنند تا این موضوع را بررسی و پیگیری کنیم. آن دسته از هنرمندانی هم که در مناطق محروم زندگی می کنند و به اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند به نمایندگی های صندوق در اداره های ارشاد مراجعه و از این طریق برای بیمه خود اقدام کنند.
به گزارش ایسنا، یازدهمین جشنواره موسیقی ملی نواحی از ١١ اردیبهشت‌ماه در کرمان و ١١ شهرستان این استان برگزار شد و عصر امروز ١٤ اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می دهد. به گفته احمد صدری – دبیر این دوره از جشنواره -، ١٥٠ هنرمند از سراسر ایران در جشنواره موسیقی نواحی حضور دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17580
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.