احتمال طغیان رودخانه‌ها با ورود سامانه بارشی جدید در استان

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از ورود سامانه بارشی از روز شنبه هفته آینده خبر داد و افزود: پیش بینی می شود بیشترین بارش باران را در شمال و غرب استان داشته باشیم.

حمیده حبییی درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: فردا و روز جمعه پدیده جوی خاصی در استان وجود نخواهد داشت و تنها افزایش ابر و در ارتفاعات به دلیل رطوبت بارش های ناچیز پیش بینی می شود اما قابل ملاحظه نیست.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی از روز شنبه هفته آینده وارد استان کرمان می شود و شاهد ناپایداری های جوی از جمله افزایش ابر و تندباد های لحظه ای خواهیم بود تصریح کرد: بارش باران از بعداز ظهر شنبه از غرب و شمال غرب استان آغاز می شود و تا سه شنبه به صورت متناوب ادامه خواهد داشت.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بیشترین بارش باران را در شمال و غرب استان داشته باشیم، بیان کرد: با توجه به نقشه های هواشناسی امروز، پیش بینی می شود در برخی مناطق استان تا ۷۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

وی با اشاره به پیش بینی بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی استان کرمان افزود: احتمال طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده وجود دارد.

حبیبی با اشاره به لغزندگی جاده های کوهستانی در زمان بارش باران و برف گفت: بعد از خروج سامانه بارشی از استان، کاهش محسوس دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59456
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.