شهردار: آرامستان فعلی دیگر جایی برای دفن اموات ندارد

شهردار کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: آرامستان فعلی دیگر جایی برای دفن اموات ندارد به همین دلیل، مقدمات دفن در آرامستان جدید فراهم شده که نیاز به فرهنگ‌سازی بین مردم دارد.

شهردار کرمان می‌گوید: ازجمله پروژه‌های نیمه‌تمام دوره‌های گذشته، پل «شهدای گمنام» واقع در چهارراه «امیرکبیر» است.

به گفته او قرار بود ساخت این پل ۲۲ بهمن به پایان برسد اما به دلیل شرایط شیوع کرونا و درگیر شدن برخی از نیروهای این پروژه، ممکن است تا پایان تکمیل این پروژه ادامه داشته باشد.

عالم‌زاده در ادامه، به وضعیت آرامستان فعلی اشاره کرد و گفت: این آرامستان دیگر جایی برای دفن اموات ندارد؛ به همین دلیل، مقدمات دفن در آرامستان جدید فراهم شده که نیاز به فرهنگ‌سازی بین مردم دارد.

طبق گفته معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان تا ۲۱ دی آرامستان جدید تکمیل می‌شود و می‌توان نسبت به دفن اموات در این مکان اقدام کرد.

در حال آماده سازی سایت دوم پناهگاه برای سگ‌های بلا صاحب هستیم

جمع آوری و ساخت پناهگاه برای سگ‌های بلا صاحب یکی دیگر از این پروژه‌ها است.

عالم زاده در رابطه با این پروژه نیز می‌گوید: در حال حاضر، وضعیت پناهگاه با مدیریت شهرداری بسیار بهتر شده، جداسازی و عقیم‌سازی سگ‌ها هم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: همچنین سایت دوم پناهگاه هم در حال آماده‌سازی و فنس‌کشی است که با تکمیل آن، شهرداری حداقل برای چندسال آینده دغدغه‌ای در این خصوص نخواهد داشت.

عالم‌زاده به میدان اول و ورودی «هفت‌باغ» از سمت کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص جلسه‌ای با سه مشاور این پروژه داشته‌ایم و تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد شده که از اعضای شورا می‌خواهم بازدیدی از این میدان داشته باشند و دیدگاه‌های خود را در خصوص حوزۀ عملکرد میدان ارائه دهند تا کار شروع شود.

شهردار کرمان در خصوص پروژۀ بزرگراه «سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» نیز گفت: در این مسیر هشت ملک تملک شده و مابقی در حوزۀ کارشناسی است.

عالم‌زاده با بیان اینکه کار به‌خوبی در حال پیگیری و انجام است، اظهار داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی در خصوص تعدادی از ملک‌های این مسیر، ادعای مالکیت دارد که در اختیار مالکان دیگر است؛ به همین دلیل، چون کار تملک از جنس حقوقی و زمان‌بر است، بعد از حل این مسائل، روند اجرا سرعت می‌گیرد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61084
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.