هشدار پلیس فتا نسبت به تماس‌های از دست رفته بین‌المللی

به گفته رئیس پلیس فتا کرمان کاربران در صورت مشاهده تماس‌های از دست رفته بین‌المللی، اقدام به تماس مجدد با این شماره‌ها نکنند زیرا این شگرد کلاهبرداران بین‌المللی است.

رئیس پلیس فتا کرمان گفت:‌ تماسهای از دست رفته بین‌المللی یکی از شیوه‌های کلاهبرداران بین‌المللی است.

سرهنگ یادگار نژاد در این مورد توضیح داد: شگرد این کلاهبرداران بین‌المللی اینگونه است که کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به سرعت قطع می‌کنند، اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق، اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند به دلیل آن‌که این تماس‌ها از سرشماره‌های بین‌المللی برقرار می‌شود و به محض تماس هزینه‌های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می‌شود.

به گفته او اغلب این تماس‌ها از کشور‌هایی با هزینه‌های بالای مخابراتی مثل آفریقا است و هدف از این تماس‌ها کسب درآمد‌های غیرقانونی از مشترکان سایر کشور‌ها است.

رئیس پلیس فتا کرمان ادامه داد: این شماره‌ها می‌تواند از هر کشوری باشد وهیچ راهی برای شناخت آن‌ها وجود ندارد.

این مقام انتظامی از کاربران درخواست کرد: اگر از یک شماره بین‌المللی یا غیرمعمول، تماس از دست رفته داشتید، برای تماس دوباره با آن شماره وسوسه نشوید و از برقراری تماس مجدد از دست رفته شماره‏‌های بین‌المللی ناآشنا و نامتعارف جدا خودداری کنید.

او افزود:‌  در صورت گرفتار شدن مشترک به این مشکل، پرداخت قبوض بر عهده‏ خود اوست.

سرهنگ یادگار نژاد در پایان گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61508
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.