رشد صعودی آمار مبتلایان به کرونا در جنوب کرمان

مسوولان علوم پزشکی جیرفت می گویند به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم به زودی جنوب استان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه می شود.

جنوب کرمان این روزها جزو مناطقی در کشور است که بیشترین میزان آمار مبتلایان به بیماری کرونا را در خود جای داده است.

وجود مناطق ییلاقی مانند ساردوییه، جبالبارز و دلفارد را می توان یکی  از دلایل این مساله عنوان کرد.

حضور مسافرانی از بندرعباس، سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق گرمسیری در جیرفت را می توان یکی از مهم ترین دلایل انتشار این ویروس دانست.

آنطور که کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی خبر می دهند برگزاری مراسم جشن و عزا در این منطقه نیز از سوی مردم و نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی نیز یکی دیگر از دلایل سرعت گرفتن انتشار ویروس در بین مردم جنوب است.

رعایت نکردن اصول بهداشتی لازم و حتی حضور مردم در خیابان ها و برخی اماکن مانند ادارات نیز دلیل دیگری بر این بحران است

ارباب رجوع های بی توجه دلیل اصلی ابتلای کارمندان ادارات به کرونا

فرماندار جیرفت چندی پیش خبر داده بود که بیش از ۴۰ درصد مبتلایان در این شهرستان را کارمندان ادارات تشکیل می دهند و به همین دلیل اقدام به کم کردن ساعت کاری ادارات و …کردند.

عطاپور وزیری علت افزایش آمار کارمندان مبتلا به ویروس کرونا در جنوب کرمان را مراجعات ارباب رجوع دانست و اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود چرا کارمندان دولت علی‌رغم این‌که افراد تأثیرگذار جامعه هستند در رعایت نکات بهداشتی کوتاهی کردند و ۴۰ درصد موارد مثبت را تشکیل می‌دهند، این‌طور نیست؛ بلکه علت ابتلای کارمندان به ویروس کرونا به مراجعات ارباب رجوع‌هایی برمی‌گردد که هشدارها را نادیده گرفته‌اند.

اما همچنان عده زیادی از مردم جنوب اعتقادی به زدن ماسک و استفاده از دستکش و حتی رعایت فاصله اجتماعی ندارند.

کافی نت ها نیز یکی دیگر از مراکزی هستند که باعث شده اند ویروس قدرتمندتر شود و این دلیلی نداشت جز واگذاری سهام عدالت، پرداخت وام یارانه نقدی و…

دورهمی های دوستانه و خانوادگی دلیل اصلی بالا رفتن آمار مبتلایان در جنوب

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می گوید: متاسفانه مردم جنوب هیچ علاقه ای به رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی لازم ندارند و حتی از ماندن در خانه نیز خودداری می کنند.

دکتر خیرخواه افزود: مردم دیگر کرونا را جدی نمی گیرند و در جامعه طوری ظاهر می شوند انگار کرونایی وجود ندارد و به همین دلیل به زودی شاهد انفجار آمار مبتلایان در جنوب خواهیم بود.

وی از روند صعودی شمار مبتلایان در جنوب خبر داد و افزود: جواب ۸۰ درصد نمونه ها به آزمایشگاه مثبت است و این نتیجه دورهمی های دوستانه و خانوادگی مردم منطقه است.

وی تاکید کرد: آمار به قدری بالا است که نگران فرسودگی پرسنل بهداشتی و کادر درمانی هستیم و از سویی به زودی شاهد نبودن تخت بیمارستانی در منطقه خواهیم بود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51255
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.