مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب:


رویارویی یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر با تنش آبی در استان

به گفته عبدیان، ۱۹ شهر استان با تنش آب شرب مواجه هستند و وضعیت ۲ شهر کرمان و زرند در وضعیت بحرانی است، اما تنش آبی الباقی حداکثر ۱۰ درصد است.

به گزارش کرمان نو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مدعی است که مجموعا یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت استان با تنش آبی مواجه هستند که اگر پروژه سد نسا و انتقال آب از خلیج فارس به سرانجام برسد ۹۰۰هزار نفر از جمعیت استان از تنش آبی خارج می‌شوند.
عبدیان در پاسخ به خبرنگار کرمان نو در خصوص شیوه تأمین آب واحد‌های نهضت ملی و اقدام ملی با وجود مشکل فعلی آب در شهر کرمان، گفت: در شرایط فعلی در شهر کرمان از مجموع نیاز آبی ۶۶ میلیون متر مکعب در سال، ۴۶.۵ میلیون متر مکعب در سال موجود داریم و امید ما برای تامین آب شرب واحد‌های جدید آب انتقالی از خلیج فارس است که قرار است هزار لیتر در ثانیه یا ۳۰ میلیون مترمکعب درسال به شبکه آب شرب اضافه شود.
اگر چه طبق گفته عبدیان ۹۹.۹ درصد از جمعیت شهرهای استان به آب شرب دسترسی دارند اما به این نکته نیز اشاره دارد که ۱۹ شهر استان تنش آبی دارند که وضعیت ۲ شهر کرمان و زرند بحرانی است اما الباقی شهرها حداکثر ۱۰ درصد مشکل تنش آبی دارند. ‌
او در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید دارد که در تابستان امسال برای کاهش بحران آبی کرمان و زرند، با حفر۷ حلقه چاه ۲۰۰ لیتر آب به شبکه آب شرب شهر کرمان اضافه شده و بناست تا آخر شهریور این میزان به ۳۴۰ لیتر برسد.
به گفته او در شهر زرند نیز برای کاهش تنش آبی ۳ حلقه چاه در تابستان امسال حفر شده است.
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ۷۱۷ روستای بالای ۲۰خانوار شبکه آب شرب ندارند.
به گفته علیرضا عبدیان، ۱۰۰درصد آب شرب روستاها وابسته به منابع آب زیرزمینی است و از ۵۲۸ حلقه چاه تامین می‌شود، در شهرها نیز ۹۳درصد آب از منابع زیرزمینی در قالب ۸۶ چاه تامین می‌شود و تنها ۵ شهر آبشان از طریق منابع آب سطحی تامین می‌شود .
او البته به این نکته اشاره دارد که طبق وعده رییس جمهور تا پایان سال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه آب شرب دسترسی خواهند داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96120
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.