تنش آبی ۶۴ درصد جمعیت استان| کرمان و زرند در شرایط بحرانی

استاندار کرمان با اشاره به این که ۲ شهر کرمان و زرند در حالت بحرانی آب هستند گفت: ۶۴ درصد جمعیت استان کرمان در شهرستان‌های با تنش آبی قرار دارند.

آیین بهره‌برداری همزمان آبرسانی به 96 روستای استان کرمان که در قالب چهل و چهارمین هفته پویش #هر هفته‌ الف_ب_ایران با حضور ویدوئوکنفرانس اردکانیان وزیر نیرو در روستای ده لوءلوء کرمان برگزار شد.

علی زینی‌وند در این مراسم با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت کشور پروژه‌های بسیار خوبی در وزارت نیرو در حال اجرا است که جای تقدیر دارد گفت: با تلاش‌های انجام شده شاخص‌های انرژی در استان کرمان در این دولت ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان، از استان‌های خشک و کم آب در کشور است گفت: دو شهر کرمان و زرند در حالت بحرانی آب قرار دارند و 12 شهر استان کرمان تنش آبی دارند.

استاندار کرمان با بیان اینکه 64 درصد جمعیت استان در شهرستان‌های تنش آبی قرار دارند ادامه داد: در روستاهای فاقد آب استان کارهای خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود در کوتاه مدت اجرای رینگ آبرسانی به شهر کرمان انجام شود افزود: از ظرفیت انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان برای آب شرب استفاده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66341
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.