آغاز احداث شبکه آبرسانی شهرک‌های طبیعت و عدالت جیرفت

اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد از آغاز احداث شبکه آبرسانی شهرک‌های طبیعت و عدالت جیرفت تا پایان هفته جاری خبر داد.

بیش از ۱۰ سال است که زمین‌های شهرک طبیعت و عدالت شهرستان جیرفت واگذار شده اند، واگذاری‌ای که بدون وجود هیچ زیرساختی انجام شده است. از آن زمان به بعد این شهرک‌‌ها از بسیاری از خدمات شهری از جمله آب شرب محروم هستند. مسئولان هر چند وقت یکبار راه حل‌هایی را برای رفع مشکلات این ۲ شهرک مطرح می‌کردند اما وعده‌ها سرانجامی نداشت.

حالا نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد از آغاز  شبکه آبرسانی به شهرک‌های طبیعت و عدالت جیرفت خبر داده است. به گفته اعظمی قرار است اداره کل آب و فاضلاب استان کرمان و اداره آب و فاضلاب جیرفت از آخر همین هفته احداث شبکه آبرسانی به شهرک‌های طبیعت و عدالت را در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی کنند.

او ادامه داد: بخشی از کار که انتقال آب از چاهی در نزدیکی شهرک‌های نام برده بود انجام شده ولی در اجرای آبرسانی به این شهرک‌ها که تحت نام روستای تله سیاه است اقدامی صورت نگرفته و آبرسانی به مردم از  طریق تانکر انجام می‌شد.

ارسال مدارک لازم برای برای گرفتن کد روستایی

اعظمی ابراز امیدواری کرد تا پایان بهمن ماه این کار انجام شود. او در مورد اسناد شهرک های طبیعت و عدالت که تحت عنوان روستای تله سیاه هستند گفت: این مناطق هنوز کد مربوطه را دریافت نکردند. این موضوع در بخش تقسیمات کشوری وزارت کشور در حال پیگیری است. مدارک لازم برای برای گرفتن کد روستایی به دولت ارسال شده است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد توضیح داد: با دریافت کد روستایی، اراضی اطراف شهرک‌ها که حدود ۱۰ الی ۲۰ هکتار است به روستا الحاق شده و مشکل اسنادی حل می‌شود. 

اعظمی در مورد بقیه شهرک‌ها از جمله گاز، شهرداری و سپاه گفت: متاسفانه خط گسل جبالبارز دقیقا از زیر این مناطق عبور می‌کند. از نظر فنی و مهندسی مناطق مسکونی باید حداقل ۹۰۰ متر با گسل ها فاصله داشته باشد در این غیر این صورت هیچ گونه از قطعات زمین مورد قبول نخواهد بود و وزارت راه و شهرسازی مجوز نمی‌دهد.

او ادامه داد: به دلیل این که بخشی از منازل ساخته شده مربوط به قبل هستند در حال رایزنی هستیم تا اسناد مردم را قانونی کنیم . هرچند قسمت‌هایی از همین اراضی روی گسل نیست.

اعظمی در رابطه با طرح تفصیلی شهرستان جیرفت نیز توضیح داد: طرح تفصیلی شهرها هر ۱۰ سال یکبار بازنگری می شود که طرح جیرفت سال قبل بازنگری شده است. تا ۱۰ سال دیگر باید صبر کنیم تا این اراضی و شهرک‌ها اگر ممکن باشد در محدوده شهر قرار بگیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63108
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.