سفر یک‌روزه معاون وزیر صمت به استان کرمان


از کلنگ‌زنی تا افتتاح چندین پروژه در شهرک‌‌های صنعتی

همواره از کرمان به‌عنوان بهشت معادن کشور یاد می‌شود، استانی با ظرفیت‌های مختلف در زمینه‌های صنعتی و معدنی. علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شب سه‌شنبه برای سرکشی و کلنگ‌زنی واحدهای صنعتی کوچک حاضر در شهرک‌های صنعتی استان، وارد کرمان شد. او در این سفر یک‌روزه به شهرهای بردسیر، سیرجان، رابر، بافت و کرمان برای بازدید و کلنگ‌زنی تعدادی از واحدها سفر کرد.

به گزارش کرمان‌نو، رسولیان پس از رسیدن به کرمان به همراه شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس، حسین میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و هیئت همراه به سمت بردسیر حرکت کردند و پس از بازدید از واحد صنعتی دانش‌بنیان شهرک صنعتی بردسیر و حضور در بردسیر به سمت سیرجان ادامه مسیر دادند.

یکی از نکاتی که رسولیان بر آن تأکید داشت، ظرفیت بسیار خوب استان بود، او اظهار داشت: «استان کرمان در کشور جز استان‌هایی است که کمترین واحد صنعتی تعطیل را دارد و تقاضا برای توسعه سرمایه‌گذاری نیز در این استان وجود دارد.»

افتتاح مجتمع کارگاهی ۲۰۶ واحدی در شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان

رسولیان صبح چهارشنبه در ادامه برنامه‌های سفر خود به همراه حسن‌پور و میجانی ابتدا به شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان رفت تا ضمن سرکشی به این شهرک، مجتمع کارگاهی ۲۰۶ واحدی رسول غفاری واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان را نیز افتتاح کند.
در جریان این بازدید فرماندار سیرجان، اعضای شورای اداری استان کرمان و شهرستان سیرجان و فعالان اقتصادی نیز حضور داشتند.
به گفته فعالان بخش صنعت این شهرستان، سیرجان ۵ شهرک صنعتی و ۳ ناحیهٔ صنعتی دارد که تقریباً با ۲۵۰۰ نفر طرف قرارداد است که ۵۰ درصد کل استان را شامل می‌شود؛ بنابراین باید به سیرجان به‌عنوان یکی از شهرهای مهم صنعتی استان و کشور نگاه شود.
میجانی در حاشیه این بازدید درمورد مشکلات و کمبودهای این شهرک گفت: «باتوجه‌ به اینکه این شهرک نیاز به زیرساخت دارد، قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است. مهم‌ترین کار، پروژه پست فوق توزیع برق است. معضل اصلی شهر کمبود آب است که نیاز به حفر چاه سوم است و موضوع بعدی آسفالت بلوارها خواهد بود که ان‌شاءالله با پیگیری دوستان حل شود.
معاون وزیر صمت نیز در سیرجان گفت: «افزایش تولید، تنها مسیر اشتغال پایدار و تنها مسیر رفاه و آسایش مردم و عزت کشور است. افزایش تولید از طریق بخش خصوصی بسیار مهم است بخش خصوصی در استان کرمان بسیار خوب کار می‌کند.»
رسولیان ادامه داد: در حوزه‌ی زیرساخت‌ها یکی از موارد مهم تأمین برق است ما هم در زیرساخت برق و هم در تأمین برق مشکل داریم.
رسولیان در ادامه نیروگاه خورشیدی ناحیه صنعتی بلورد در شهرستان سیرجان را مورد بازدید و بررسی میدانی قرارداد.
او در بازدید از این نیروگاه خورشیدی، گفت: «واحدهای غیرفعال و راکدی که به مرحله فسخ قرارداد رسیدند، اگر به سمت احداث نیروگاه خورشیدی بروند؛ مجدد به آنها وقت داده می‌شود تا نیروگاه خورشیدی خود را احداث کنند.»

کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی شهید سلیمانی در رابر

با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، محمدی نماینده بافت، میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، علیدادی امام‌جمعه رابر، آقا ملایی فرماندار رابر و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان بافت و رابر آیین تملک و کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی شهید سلیمانی رابر زده شد. وسعت این مجموعه حدود ۲۸ هکتار عنوان شده است.
رسولیان همچنین در گلزار شهدای روستای قنات ملک رابر در زادگاه سردار سلیمانی حاضر و پس ادای احترام به روح شهدای این گلزار بر سر مزار پدر و مادر این شهید نیز حاضر شد.

اولین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور در بافت کلنگ‌زنی شد

در ادامه سفر یک‌روزه رسولیان به استان کرمان و بازدید از واحدهای تولیدی وی به همراه محمدی نماینده بافت و میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، امام‌جمعه بافت، فرماندار بافت، نماینده محیط‌زیست و جمعی دیگر از مسئولین آیین تملک و کلنگ‌زنی اولین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور را در شهرستان بافت زده شد.
محمدی نماینده بافت پیش از کلنگ‌زنی این شهرک صنعتی با بیان اینکه بافت جزو شهرستان‌هایی است که ظرفیت تولید انرژی پاک را دارد گفت: «باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود در شهرستان بافت، برای داشتن انرژی پاک به همکاری و توجه ویژه به این منطقه نیاز است و ما حتی این ظرفیت را داریم که در بافت هاب انرژی شویم.»
معاون وزارت صمت عنوان کرد: «برنامه سازمان صنایع کوچک این است که برای رفع ناترازی برق شهرک‌های انرژی خورشیدی را توسعه دهیم و در بسیاری از استان‌ها شناسایی اولیه انجام شده و مکان‌هایی اتخاذ شده که امروز کلنگ‌زنی یکی از آن‌ها انجام شد.»

آیین گلنگ‌زنی پروژه زیرسازی شهرک صنعتی ۴ کرمان

معاون وزیر صمت در آخرین برنامه‌های سفر یک روزه خود به همراه میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت و معدن کرمان در کرمان و شهرک صنعتی کرمان حاضر شد تا در آخرین برنامه خود به گلنگ‌زنی پروژه زیرسازی شهرک صنعتی ۴ در کرمان بپردازد.
از دیگر اقدامات در این شهرک، شروع عملیات اجرایی آسفالت شهرک صنعتی و افتتاح پروژه آبرسانی این شهرک بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105492
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.