امتحانات حضوری دغدغه دانشجویان استان کرمان

با توجه به اینکه در استان کرمان شاهد روند صعودی شیوع کرونا هستیم اما برخی از دانشگاه ها هنوز هم بر برگزاری حضوری امتحانات خود پافشاری دارند.

چند وقتی است که امتحانات پایان ترم دانشجویان اکثر دانشگاه ها شروع شده است و نحوه برگزاری این امتحانات به یک معضل تبدیل شده است.

اکثر دانشجویان نگران از این هستند با حضور در حوزه امتحانی به ویروس کرونا مبتلا شوند.

البته آمار مبتلایان در استان کرمان نیز رو به افزایش است و شاید همین موضوع دغدغه آنها را بیشتر هم بکند.

به همین علت دانشگاه هایی از جمله دانشگاه آزاد، علوم پزشکی، باهنر و فنی و حرفه ای کرمان نیز تمامی امتحانات خود را به صورت مجازی برگزار می کنند.

اما هنوز هم هستند دانشگاه هایی که زیر بار غیر حضوری شدن امتحانات نرفته اند.

یکی از دانشجویان دانشگاه بعثت کرمان به کرمان نو گفته است که دانشگاه تمام امتحانات را حضوری برگزار می کند و از دانشجویان تعهد می گیرند که به کرونا مبتلا نباشند.

 در سایت دانشگاه هم آمده که:

قابل توجه دانشجویان محترم

با توجه به راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-19 دانشجویان قبل از ورود به جلسه امتحان فرم خود اظهاری (پیوست1) را از سایت موسسه دریافت و تکمیل نموده ، در هنگام ورود به جلسه امتحان به مسئول مربوطه تحویل نمایند. در غیر این صورت از ورود به جلسه امتحان جلوگیری می شود.

فرم اظهارنامه این دانشگاه که از طرف وزارت بهداشت تهیه شده، به شرح زیر است.

behdasht 1

همانطور که مشاهده می کنید در این فرم از دانشجویان در رابطه با عدم داشتن علائم و در سه روز گذشته و ارتباط با افراد مبتلا به کرونا سوال شده است.

اما پاسخ به این سوال ها چقدر می تواند صحیح باشد و اصلا گرفتن این تعهد از دانشجویان چه لزومی دارد؟

دانشجوی دیگری از دانشگاه هلال احمر کرمان نیز به ما گفته است، دانشگاه تمامی کلاس های خود را به صورت مجازی برگزار کرده است اما حالا که زمان برگزاری امتحانات شده، باید حضوری امتحان دهیم.

از آنجایی که دانشگاه ها بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم تصمیم گیرنده بودند ما هم به سراغ مسئولان این دو دانشگاه رفتیم که متاسفانه هیچکدام از این دو دانشگاه تلفن های تماس خود را در دو روز گذشته پاسخ ندادند.

31 فروردین ماه بود که معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم جاری را به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ کرد.

در بخشی از این دستورالعمل آمده است: 

در مناطقی از کشور که به تشخیص مرجع ذیصلاح، بیماری گسترش یافته است و منطقه یا استان در وضعیت فوق العاده قرار دارد، دانشگاه ها ناگزیر از برگزاری آزمون به روش غیرحضوری هستند. 

از این رو لازم است با تشخیص شورای آموزشی دانشگاه و با پیروی از برنامه معینی، بخش یا تمام ارزشیابی آموخته های دانشجویان را به شیوه مستمر، در طول نیمسال و با بهره گیری حداکثری از امکانات فضای مجازی برگزار کنند.

اما به نظر می رسد با توجه به اینکه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان چند روز پیش اعلام کرد: بر اساس افزایش موارد ابتلا به کرونا، نوع اقلیم و افزایش موارد فوتی در روزهای گذشته در سطح استان، به نظر می رسد در کل استان به وضعیت هشدار رسیده ایم و احتمال تغییر وضعیت و رسیدن به نقطه قرمز در برخی از مناطق استان زیاد است، هنوز برخی از مسئولین دانشگاهی به این باور نرسیده اند که برگزاری امتحانات به صورت حضوری می تواند منجر به شیوع کرونا بین دانشجویان شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51171
1 نظر
  1. […] تدبیر دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات حضوری نیز براساس آخرین دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا است. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.