صنعت و معدن به نیمی از تعهد اشتغالش هم نرسید


بار اشتغال روی بخش خدمات

استان در سال ۱۴۰۰ متعهد به اجرای ۶۰ هزار و ۳۷۴ شغل است که نیمی از این تعداد بر عهده بخش صنعت و معدن است، اما این بخش نتوانسته حتی نیمی از تعهدش را محقق کند و درصد تحقق بخش خدمات حتی از برنامه جلو زده و به ۱۲۶درصد رسیده است.

به گزارش کرمان‌نو، بنا به آمار ارائه شده از سمت محتبی مصباح، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ایتان متعهد به ایجاد ۶۰هزار و ۳۷۴ شغل است که از این میزان بیش از ۳۸ هزار سغل برابر ۵۲ درصد بر عهده صنعت و معدن است.

گزارش اشتغال تحقق یافته در این جلسه گویای این امر است که صنعت و معدن تاکنون صرفا ۱۱هزار شغل ایجاد کرده که حدود ۳۵ درصد از برنامه است. بخش کشاورزی نیز که متعهد به ایجاد ۱۰ هزار و ۵۸۵ سغل بپده است، تاکنون ۴ هزار شغل برابر ۳۹ درصد برنامه‌اش را محقق کرده است.

برخلاف دو بخش کشاورزی و صنعت و معدن، درصد تحقق اشتغال در بخش خدمات برابر ۱۲۹ درصد است و بیش از ۲۳ هزار نیروی کار جدید در استان وارد این بخش شدند.

به گفته مصباح میزان استغال ایجاد سده در استان تاکنون ۳۸ هزار و ۳۴۷ شغل بوده است و کرمان نسبت به سایر استان‌های کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد.

جداول اشتغال ایجادی و تعهد شده به تفکیک دستگاه‌های اجرایی نیز نشان می‌دهد که بیشترین بار روی سازمان صنعت و معدن، کمیته امداد و بهزیستی است. از مجموع ۳۸ هزار شغلی که ایجاد شده، لیش از ۸ هزار سغل توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ، ۵ هزار و ۳۳۹ شغل توسط کمیته امداد و ۳هزتر و ۳۰۸ شغل توسط بهزیستی ایجاد شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98355
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.