مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای‌ مطرح کرد


با آماده‌شدن مرز ریمدان، مشکلات حمل‌ونقل اربعین امسال بیشتر می‌شود

احسان عراقی‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان چالش‌های اربعین امسال را به دلیل راه‌افتادن مرز ریمدان و حضور بیشتر زائرین پاکستانی بیشتر دانست. او از اینکه شرکت‌های معدنی به تعهدات‌شان در این ارتباط عمل نکرده‌اند گلایه کرد.

 به گزارش کرمان‌نو، به گفته عراقی‌زاده مرز ریمدان تا پارسال ۴۰ درصدش آماده بود و این زائرین از مرز میرجاوه می‌آمدند؛ اما امسال شهرداری بودجه گذاشته و این مرز را تنظیف کرده و این مرز را ساماندهی کرده و امسال مشکلات ما به دلیل این زائرین بیشتر خواهد شد.

احسان عراقی زاده روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع اعزام زائران اربعین حسینی افزود: نیروهای راهداری در برخی شهرستان ها حاضر به جابجایی مسافران ما نیستند و این مشکل را مستقیم به ستاد اربعین استان کرمان اعلام کردیم که مقرر شد از خارج از سیستم حمل و نقل عمومی خودرو تهیه و حتی پیشنهاد دادیم ناوگان خود را از کشورهای همسایه تامین کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه با کشور ترکیه وارد مذاکره شدیم که مقرر شد اتوبوس های این کشور به صورت اجاره‌ای تا مرز مهران را پوشش دهند و معادن وظیفه تامین آن را برعهده گرفتند اما اقدامی در این حوزه انجام ندادند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه برآورد ما این است به مشکل کمبود ناوگان مسافربری در اربعین برخورد کنیم افزود: در بخش حمل و نقل زائران اربعین در کرمان مشکل داریم و حتی ادارات دولتی به ما خودرو نمی دهند.

وی اظهار داشت افزود: ۵۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم تا مشکل حمل و نقل استان کرمان در اعزام زائران اربعین حل شود و در این زمینه کرمان بحرانی ترین استان کشور برای اعزام زائران به مرز چذابه است و در این زمینه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را می توانیم به صورت رفت و برگشت تامین کنیم و مسافران باقی مانده باید در ترمینال چند روزی معطل بمانند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: به دستور سازمان راهداری ۱۰ کامیون مسقف و ۱۰ خودرو سواری از استان کرمان در مرز مهران مستقر می شود که در صورت نیاز برای جابجایی مسافران از آنها استفاده شود.

وی ادامه داد: کرمان به استانی زیارتی تبدیل شده لذا بحث اربعین، سفرهای زیارتی و زیارت مزار حاج قاسم را در برنامه داریم و زائران کشور های مختلف به خصوص پاکستان می خواهند در حین برنامه سفر اربعین، مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی را نیز در کرمان زیارت کنند و سپس به مرزهای اربعین بروند و این موضوع مشکلاتی برای حمل و نقل ما ایجاد می کند.

عراقی زاده تصریح کرد: همچنین برای پوشش خودرو مورد نیاز اربعین پیشنهاد دادیم که از خودروهای سواری استفاده شود و استانداری هم اعلام کرد که گروه های مردمی را تشویق کنید تا با خودرو سواری به مرزها بروند، حتی خدمات پایانه ها به خودرو سواری بهتر است.

وی افزود: سال گذشته خودروهای سواری با ظرفیت یک و نیم نفر به مرز می رفتند اکنون باید به گونه ای اقدام کنیم که این ظرفیت را به چهار نفر برسانیم. در این صورت اعزام مسافران به سمت عراق مشکلی ندارد اما برای مسیر برگشت همچنان مشکلاتی داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: سال گذشته برای نخستین بار مسافران کاروانی و گروه ها را حذف کردیم و بلیط تک فروشی شد اما باید فروش بلیط رفت و برگشت باشد زیرا نظم ایجاد می شود و افراد بیمه خواهند شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107876
1 نظر
  1. […] مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان از خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین در موکب ماهان خبر داد و گفت: برای جابه‌جایی این زائران […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.