استاندار کرمان در دیدار با مدیرعامل جدید مس مطرح کرد


بی‌ثباتی مدیریتی شرکت مس برای توسعه استان چالش است

استاندار کرمان با بیان اینکه مس بزرگ‌ترین صنعت این استان محسوب می‌شود گفت: جابه‌جایی و بی‌ثباتی مدیریتی در شرکت مس برنامه‌ریزی‌های توسعه در استان را با چالش مواجه کرده و خیلی از طرح‌های توسعه‌ای تعطیل شده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در محل استانداری کرمان تصریح کرد: معادن خرد و کوچک زیادی زیرمجموعه شرکت مس در استان داریم که برای منطقه و محدوده اطراف خود دارای اهمیت هستند و ظرفیت‌های متنوعی نیز دارند.

او با اشاره به مشکلات طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی حوزه مس تصریح کرد: پروژه‌های همکاری زیادی در بخش‌های مسئولیت‌های اجتماعی، ورزشی و صندوق سرمایه‌گذاری با این شرکت داریم.

استاندار کرمان با اشاره به انتقال منابع مالی شرکت‌های بزرگ به بانک‌های داخل استان بیان کرد: قرار بود از محل واریز منابع شرکت مس در کرمان به یکی از بانک‌ها، سرمایه در گردش شرکت‌ها را تأمین کنیم، اما با وجود توافقنامه تنها یک روز مبلغی واریز و پس از آن پول مجدد از بانک داخل استان خارج شد.

او افزود: ماندگاری منابع مالی شرکت‌های بزرگ در کرمان به توسعه استان کمک و امکان پرداخت تسهیلات به حوزه‌های دیگر را فراهم می‌کند.

فداکار خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیر مجموعه مس قادر هستند با یکدیگر هلدینگ قوی تشکیل دهند و مس از طریق شرکت سرمایه‌گذاری زیر مجموعه مس در استان کرمان سرمایه‌گذاری کند.

او اظهار داشت: مصوبه شورای تأمین برای الزام به خرید و استفاده شرکت‌ها، بنگاه‌ها و ادارات از تولیدات قابل‌رقابت داخل استان کرمان را داریم تا خریدهای شرکت‌های بزرگ از داخل استان باید انجام شود که البته گاهی اجرا نمی‌شود و این خریدها به نفع صنایع و اقتصاد داخل کرمان است.

استاندار کرمان با بیان اینکه حوزه ورزشی ارزش و اهمیت زیادی دارد گفت: شرکت مس در این حوزه کارهای زیادی انجام و ورزشگاه سازی را دنبال کرده که ورزشگاه مس رفسنجان آماده شده و به بهره‌برداری رسیده است، اما باشگاه‌های ورزشی زیر نظر مس با مشکلات مالی روبه‌رو هستند که باعث شده حواشی به وجود آید.

او ادامه داد: خدمات اجتماعی در حوزه ورزش به مردم انرژی می‌دهد و در زمینه همکاری‌های دانش‌بنیان نیز فعالیت‌هایی با مشارکت شرکت مس در استان کرمان آغاز شده است.

سرعت‌بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای مس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز گفت: همه تلاش ما بر تحقق شعار سال است و باید رشد تولید را حفظ کنیم و از حداکثر ظرفیت‌های در اختیارمان استفاده شود تا کارهای زیادی در حوزه توسعه زیرساخت‌ها، نوسازی خطوط و پشتیبانی از تولید باید انجام دهیم.

حسین مدرس خیابانی افزود: سرعت‌بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای، محور دوم فعالیت ماست و مجموعه ذخایر و ظرفیت‌های مس در کشور بی‌بدیل هستند و انتظارات زیادی از این صنعت وجود دارد.

او تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید کرده‌اند، معادن می‌تواند جایگزین نفت شود، لذا همه انتظار دارند که ظرفیت‌های معادن مس افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: دغدغه‌هایی که مدیران استان کرمان دارند به‌حق است و بی‌ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند؛ لذا باید مس را از حواشی جدا و با پیشرفت و سرعت‌بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای به تولید کمک کنیم.

او با بیان اینکه مس باید در توسعه خود، محیط پیرامون و کشور مثمر باشد گفت: این شرکت اینک بیش از ۳۰ هزار نفر کارکنان دارد و بیش از ۴۲ میلیون نفر از مردم سهام‌دار شرکت مس هستند.

مدرس خیابانی ادامه داد: موافق هستیم اگر گردش‌های مالی قرار است اتفاق بیفتد در محدوده شرکت‌ها و مجموعه‌های مس باشد که باید با بانک‌ها برای ایجاد مدل آن صحبت کنیم.

او تأکید کرد: ایفای مسئولیت‌های اجتماعی حتماً یکی از وظایف ماست و تکمیل طرح‌های ورزشی و ساخت ورزشگاه‌ها باید در دستور کار باشد تا از افزایش هزینه‌ها جلوگیری شود تا به سراغ پروژه‌های جدید برویم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: برای خرید کالاها اگر شرایط خرید محصولی برابر باشد حتماً باید خریدها از داخل استان کرمان صورت گیرد و دستورات لازم را در این زمینه صادر می‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117330
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.