تسهیلات بانکی بدون‌سقف برای پروژه‌های نیمه ‌تکمیل میراث فرهنگی

مدیرکل تسهیلات و طرح‌های وزرات میراث فرهنگی و گردشگری ‌‎خطاب به سرمایه گذارانی که موافقت اصولی میراث فرهنگی را برای پروژه های خود دریافت کرده‌اند، اعلام کرد: پروژه‌هایی که در مناطق کم برخوردار 20درصد و در مناطق برخوردار 25درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، می‌توانند از تسهیلات بانکی بدون سقف استفاده کنند، نرخ تسهیلات برای مناطق محروم متوسط 12 درصد و برای مناطق برخوردار 16درصد است.

صبح امروز جلسه پنجره واحد اقتصادی در محل استانداری، با حضور مدیرکل تسهیلات و طرح های وزرات میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

88پروژه میراثی در کرمان
به گفته اسدی در استان کرمان 88پروژه (بخش خصوصی- حوزه میراث) به اعتبار یک هزار و 670میلیارد تومان، به مساحت زیربنایی یک میلیون و 489هزارمتر مربع، تا 50 درصد تکمیل شده‌اند. این پروژه‌ها، دارای دو هزار و 86 اتاق، چهار هزار و 92 تخت هستند و دو هزار و 604شغل ایجاد می کنند.
اسدی ادامه داد: با توجه به این که تعیین و افزایش عوارض بر عهده شورای شهر است و از آنجایی که سرمایه گذاران کرمانی، تقریبا عوارض میلیاردی پرداخت می کنند، توصیه می‌شود شورای شهر نسبت به این موضوع برنامه‌ای را لحاظ کنند.
پروژه‌های کشوری میراث
در هفته دولت 226پروژه با اعتبار دو هزار و 218میلیارد تومان در کشور، افتتاح و به بهره برداری رسیده‌  و تا به حال دو هزار و 645اشتغال ایجاد کرده‌‌اند، در این هفته، 31 هتل یک تا 5 ستاره نیز به بهره برداری رسید.

مدیرکل تسهیلات و طرح‌های وزرات میراث فرهنگی و گردشگری ‌‎خطاب به سرمایه گذارانی که موافقت اصولی میراث فرهنگی را برای پروژه‌های خود دریافت کرده‌اند، اعلام کرد: پروژه‌هایی که در مناطق کم برخوردار 20درصد و در مناطق برخوردار 25درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، می‌توانند از تسهیلات بانکی بدون سقف استفاده کنند، نرخ تسهیلات برای مناطق محروم متوسط 12 درصد و برای مناطق برخوردار 16درصد است.
 پنجره واحد اقتصادی همراه سرمایه گذاران
این جلسه که با حضور تعداد زیادی از مدیران دستگاه‌های دولتی تشکیل شده بود به بررسی درخواست، سرمایه‌گذاران و انجام استعلامات سه طرح و یک محدوده معدنی پرداخته شد.
استاندار کرمان درباره پنجره واحد توضیح داد: توسعه و افزایش اشتغال استان ما، وابسته به سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است. از آنجایی که این موضوع به دولت مربوط می‌شود، راهی نیست جز برگزاری پنجره واحد که همانند یک گیشه، کار سرمایه گذار را راه می‌اندازد و به مشکلاتش می‌پردازد.
«محمدجواد فدایی» گفت:« تا زمانی که پنجره واحد الکترونیکی راه اندازی شود، این روند به صورت فیزیکی و با حضور مدیران دستگاه‌ها برگزار می‌شود. تا همین چند وقت پیش جلسات به صورت مرتب هر سه شنبه برگزار می‌شد و نماینده تام الاختیار دستگاهی که باید به سرمایه گذار مجوز بدهد، در این جلسه حضور پیدا می کرد، اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که روند کُند شد، به همین دلیل هر سه‌شنبه باید خود مدیران در این جلسه حضور پیداکنند و اگر نتوانستند بابد به خود من خبر دهند، تا درصورت نبودن حداکثر اعضا، جلسه به روز دیگری موکول شود.»
فدایی در این جلسه مصوب کرد: تعداد کسانی که برای دریافت تسهیلات به میراث فرهنگی مراجعه و از این تسهیلات استفاده می کنند، باید به پنجره واحد گزارش شوند.
جلسه پنجره واحد به منظور تسهیل و کوتاه شدن روند دریافت مجوز برای سرمایه گذران متقاضی در استان کرمان برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33174
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.