نماینده مردم رفسنجان:


سفره معیشت فرهنگیان و بازنشستگان خالی‌تر از گذشته است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفره معیشت فرهنگیان و بازنشستگان خالی‌تر از گذشته است، گفت:
«باید معیشت فرهنگیان اولویت اول برنامه‌های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش باشد.»

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  احمد انارکی محمدی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 5شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر،گفت: از ابراز همدردی همکاران به ویژه ریاست مجلس، اعضای کمیسیون اقتصادی، مدیران دولتی و مردم شریفی که در مراسم ختم همشیره اینجانب شرکت و یا با ارسال پیام، گل و بنر ابراز محبت نموده‌‌اند، کمال تشکر و قدردانی و آرزوی صحت و سلامتی برای این عزیزان دارم.

سفره معیشت فرهنگیان و بازنشستگان خالی‌تر از گذشته است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: سالهای سال است هم در مجلس و هم در دولت صحبت‌های فراوانی در خصوص وضعیت معلمان شده است و همگان خود را حامی این افراد نشان داده‌اند، اما در عمل سفره دل فرهنگیان و بازنشستگان پر غصه و سفره معیشت آنها خالی‌تر از گذشته است، طرح رتبه بندی معلمان پس از سال ها وعده، تنها با دو هزار میلیارد بودجه عملیاتی خواهد شد، از طرفی مطالبات معلمان و فرهنگیان به مرز 20هزار میلیارد رسیده است. حال فرهنگیانی که به خاطر عدم پرداخت مطالبات وام گرفته اند و سود 18 درصد و جریمه می‌پردازند،اگر پس از سالها موفق به دریافت معوقات خود شوند تنها طلب چند ساله گذشته خود را خواهند گرفت و هیچ سود و جبران کاهش ارزش پولی شامل آنها نمی‌شود.

معیشت فرهنگیان اولویت اول برنامه‌های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش باشد

وی ادامه داد: در عصر حاضر دارایی‌های علمی و منابع انسانی بیشترین اهمیت و ارزش افزوده را دارد و این منابع و دارایی‌ها باید در محیط به نام مدرسه و با تلاش معلمان رشد کرده و شکوفا شود. زمانیکه معلمان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند، چطور می‌توان انتظار داشت زیرساخت به این مهمی را مستحکم تر از گذشته داشته باشیم، معیشت فرهنگیان نیاز به حرکت اساسی دارد و باید اولویت اول برنامه‌های پیشنهادی وزیر جدید آموزش و پرورش باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ضمن تشکر و قدردانی از سفر استاندار کرمان به شهرستان رفسنجان و انار، یادآور شد: از استاندار نجیب کرمان،مدیران کل دولتی، بانک‌ها و هیات همراه رفسنجان برای افتتاح تعدادی از پروژه های شهرستان رفسنجان، انار و همچنین بازدید از پروژه‌های نیمه کاره، در حال اجرا و سرمایه‌گزاری‌های انجام شده که مصوبات بسیار خوبی هم به همراه داشت، تشکر می کنم، به همین دلیل تقاضا دارم، این مصوبات هر چه سریعتر اجرایی و نتیجه آن اعلام شود.

ضرورت ساماندهی 73 هزار افاغنه در رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار  در مجلس دهم، در تذکری خطاب به وزیر کشور، اظهار کرد: بارها و بارها در خصوص حضور 73 هزار افاغنه در رفسنجان تذکر داده‌ام، این تعداد بدون سرانه و با اسکان نامناسب در زمینه اشتغال و خدمات فشار مضاعفی به شهرستان رفسنجان و انار وارد می‌‌کنند. بی تردید ساماندهی افاغنه و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید در منطقه و اختصاص بودجه شایسته برای مدیریت این امر بسیار ضروری است. زمانی که بودجه و امکانات مناسب و اشتغال برای 320 هزار شهروند رفسنجانی وجود ندارد، چرا باید 73 هزار نفر بدون سرانه و امکانات جدید به عنوان تقاضا به شهر رفسنجان فشار آورند.

انارکی محمدی خطاب به وزیر کشور یادآور شد: توسعه شهرهای کوچک از طریق ارتقا روستاها به شهر به عنوان یکی از سیاست های بهبود زندگی نواحی روستایی در ایران باید مورد توجه قرار گرفته شود، در شهرستان‌های رفسنجان، روستایی هستند که به لحاظ وسعت و جمعیت و کمک افراد خَیر که زیر ساخت‌های یک شهر را آمده کرده‌اند، زمینه ارتقا برخی از روستا‌ها به شهر وجود دارد. در رفسنجان دهستان‌های کبوترخان، داوران، لاهیجان، هرمز آباد در بخش مرکزی و دهستان شریف آباد و احمد آباد در بخش کشکویه و در شهرستان انار روستای گلشن که با پیگیری‌های اینجانب و فرمانداران، مطالعات آنها انجام شده و در مراحل کار در حال انجام است.

ایجاد شهرهای جدید نشاط اجتماعی و سیاسی را افزایش می‌دهد

انارکی، افزود: ایجاد شهرهای جدید نشاط اجتماعی و سیاسی را افرایش می‌دهد، برآورده شدن انتظارات مردم اسماعیل آباد که مطالبات جدی برای بخش شدن دارند،در شهرستان انار که تک بخش بوده و روستاهای آن مانند گیتی آباد، حجت آباد، بهشت  آباد، محمدآباد و … که نیمی از مطالعات آن‌ها برای ارتقا به بخش انجام شده،ما منتظر هستیم به این آرزوی دیرینه مردم پاسخ گفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: قرار بود در سال گذشته برای باغات در فصل داشت درختان پسته که امروز 90 هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان وجود دارد، تسهیلاتی پرداخت شود، اما تا به امروز هیچ اقدامی نشده است، لطفا دستور فرمایید حداقل خواسته تولیدکنندگان، این رزمندگان جنگ اقتصادی محقق شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،در خطاب به وزیر نیرو، گفت:همانطور که قبلا متذکر شده ام، چرا موانع بودجه در ماده 27 و 28 برطرف نمی‌شود؟ وقتی در حوزه‌ای درخت تنومند و پر از آبی خشک می‌شود، چرا نباید از حوزه‌های که نیاز کمتری به آب دارند، به حوزه‌های دگیر برود. همچنین تمام جاده کشکویه شریف آباد و شهرستان نیاز به روکش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33216
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.