رییس بهره‌برداری شرکت گاز استان کرمان:


تعویض کنتورهای گاز رایگان و برای کاهش خطای محاسباتی است

رییس بهره‌برداری گاز استان کرمان در مورد تعویض کنتورهای گاز گفت: کنتورهای مشترکین باید پس از یک مدت زمان مشخصی که کار انجام می‌دهند برای کالیبراسیون فرستاده شود و کنتورهای جدید جایگزین شوند.

به گزارش کرمان‌نو، رییس بهره‌برداری گاز استان کرمان در مورد تعویض کنتورهای گاز گفت : بر اساس دستور عملی که شرکت ملی گاز ایران ابلاغ کرده است ما مکلف هستیم کنتورهای مشترکین را پس از یک مدت زمان مشخصی که کار انجام می‌دهند برای کالیبراسیون بفرستیم، این کالیبراسیون باید بر اساس اندازه‌ی کنتور دوره ۵ یا ۷ سال انجام شود.
او ادامه داد: این طرح لازم الاجرا است و ۷ سالی است که این طرح انجام می‌شود. برای اینکه کنتورها استاندارد باشند، باید تغییر کنند و کنتورهای کالیبره شده جایگزین شوند.
وی دلیل این کار را اینگونه عنوان کرد: این کار برای اینکه درصد خطا به حداقل برسد تا هم به نفع شرکت گاز و هم به نفع مشترک است.
سلیمانی با بیان رایگان بودن این طرح گفت: نیازی نیست مشترکین برای تعویض کنتورهایشان هزینه‌ای پرداخت کنند و اگر پیمانکاری پولی دریافت کند تخلف است.
رییس بهره‌برداری شرکت گاز استان کرمان در مورد فرآیند تعویض توضیح داد: فقط دقایقی گاز را قطع می‌کنند تا کنتورهای جدید قرار داده شود و مجدد وصل می‌شود.
سلیمانی افزود: این دستگاهی است که اندازه‌گیری حجم مصرفی را انجام می‌دهد و باید کمترین خطا را داشته باشد و اگر خطایی هم وجود داشت درصد استانداردی است، با توجه به الگوهای مصرفی هم که وجود دارد این به نفع مشترک است که با دستگاهی محاسبه شود که کمترین خطا را داشته باشد. وظیفه ما این است که گاز را ایمن و پایدار به دست مشترک برسانیم.
مدیر روابط عمومی شرکت گاز کرمان نیز در خصوص اطلاع‌رسانی تعویض کنتورهای گاز مشترکین با بیان اینکه این موضوع از سال گذشته اطلاع‌رسانی شده است، گفت:«علاوه بر اینکه مدیرعامل شرکت گاز در برنامه گفتگو ویژه خبری با شبکه کرمان این موضوع را مطرح کرده است و مردم هم در تماس‌هایی که با سامانه سامد داشتند به آنها گفته شده است و تقریبا از پارسال هم اطلاع‌رسانی شده است.»
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104565
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.