اولین کنگره پژوهشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه هشت کشور در بم برگزار شد

کرمان‌نو- دبیر کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت گفت: هدف از برگزاری کنگره‌های پژوهشی این نیست که بتوانیم تازه‌ها یا بهترین‌هایی که در تحقیقات و فناوری داریم به نمایش بگذاریم بلکه هدف مشق پرواز است اینکه یاد بگیریم چگونه پژوهش کنیم و کاری که انجام داده‌ایم را ارائه دهیم.

به گزارش کرمان‌نو، دکتر نیما رضایی روز شنبه طی تماس آنلاین در اولین کنگره پژوهشی دانشجویان کلان منطقه هشت کشور دانشگاه های علوم پزشکی که در تالار پرستوی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار گردید افزود: باید امید را در دل دانشجویان زنده و ایجاد کنیم تا در کنار یکدیگر پروازهای بلندی را نقش ببندند و بدانند در مسیری که انتخاب می‌کنند باید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.

او بیان کرد: یکی از اهدافی که در واقع همایش‌ها دنبال می‌کنند اینکه در بحث هدف‌های کوتاه مدت پژوهش را تبدیل به ارایه ای کند که مخاطب به آن جذب شود و بدانند بعد از انتخاب هدف برنامه ریزی بسیار اهمیت دارد.

دبیر کمیته تحقیق و فناوری وزارت بهداشت اظهارداشت: در این همایش‌ها فاصله بین دانشجویان و اساتید برداشته می‌شود تا از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و ضمن یادگیری کار گروهی که کشور ما به آن بسیار نیاز دارد بدانند در دنیایی که پر از رقابت‌های مختلف علمی است افراد سخت‌کوش موفق‌تر هستند .

دکتر رضایی افزود: این کنگره نخستین بار در کلان منطقه هشت کشور برگزار می‌شود و محک خوبی برای دانشگاه های این منطقه به خصوص استان کرمان است.

کنگره با هدف ایجاد فضای پژوهشی و رقابتی ایجاد شده است

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی بم نیز گفت: اولین کنگره پژوهشی کلان منطقه هشت کشور با نیت ایجاد فضای پژوهشی و رقابتی و آشنایی بین دانشجویان کلان منطقه توسط دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد

دکتر مازیار اویسی افزود: در این کنگره بالغ بر ۵۰۰ طرح ارائه شد اما هیات علمی و اجرایی تعداد مقالات کمتری نزدیک به ۳۵۰ مقاله را بررسی کرد.

او می گوید یکسری از مقالات به صورت پوستر و تعدادی هم به صورت ارایه در این کنگره بررسی می شوند .

به گفته او با توجه به اینکه اعلام شده بود فقط دانشجویان کلان منطقه هشت در این کنگره شرکت کنند اما از دانشگاه های شیراز و تهران و بیرجند نیز مقالات و طرح هایی برای ایجاد فضای رقابتی و آشنایی بیشتر دانشجویان پذیرفته شده است.

کسب رتبه سوم دانشگاه بم در زمینه تحقیقات و فناوری

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم اظهارداشت: در زمینه تحقیقات و فناوری در بین دانشگاه های هم تیپ خودمان رتبه سوم کشوری را داریم و در بین ۷۱ دانشگاه و موسسه علمی تحت نظر وزارت بهداشت رتبه ۲۶ و در بین کلان منطقه هم رتبه اول را به دست آورده ایم.

دکتر اویسی بیان‌کرد: هدف از این کنگره برای ایجاد علمی برای دانشجویان و رقابتی در زمینه پژوهش تا یاد بگیرند پژوهش چگونه است و امیدواریم این دانشجویان شاهد پیشرفت دانشگاه‌ها و کشور شوند.

اولین کنگره پژوهشی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه هشت کشور با شعار «دانشجوی پویا،پژوهش اثرگذار و جامعه سالم»با حضور دانشجویان دانشگاه‌های بم، کرمان، زاهدان، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، زابل و ایرانشهر در تالار پرستو منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به مدت یک روز در حال برگزاری است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104569
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.