حادثه کرمان| تذکر پورابراهیمی در مجلس: وزرای اطلاعات و کشور هرچه سریع‌تر گزارش دهند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از وزرای اطلاعات و کشور خواست هر چه سریعتر گزارشات خود را درباره حادثه کرمان به کمیسیون شوراها ارائه دهند.

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس به وزرای اطلاعات و کشور تذکر داد که باید هر چه سریعتر گزارشات خود را درباره حادثه پیش آمده هنگام تشییع پیکر شهدای مقاومت در کرمان به کمیسیون شوراها ارائه دهند.

امروز در پی صحبت‌های رییس جمهور که گفته بود باید مسوولین حادثه کرمان پاسخگو باشند، اولین جلسه بررسی حادثه جانبختگان مراسم تشییع شهید سلیمانی با حضور رییس کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیته مربوطه برگزار شد.

در این جلسه نماینده مردم و راور در مجلس توضحیاتی در خصوص واقعه دلخراش جانباختگان و مصدومیت تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان ارائه کرد.

پورابراهیمی در ادامه افزود: کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس مکاتبه لازم جهت اخذ گزارش وزیر اطلاعات و وزیر کشور را انجام دهد.

وی همچنین گفت: این گزارش باید تا شنبه پنجم بهمن در اختیار اعضای کمیته مربوط به حادثه قرار گیرد و یکشنبه دومین جلسه کمیته بررسی حادثه در مجلس برگزار می‌شود.

نماینده مردم و راور در مجلس تصریح کرد: پس از جلسه هفته آینده تصمیمات لازم برای حضور وزاری کشور و اطلاعات، استاندار کرمان و سایر مسوولان استان در ارتباط با موضوع در دستور کار کمیته قرار گیرد و در صورت نیاز کلیه اعضای کمیته با حضور در شهر کرمان موضوعات مربوطه را با نشست‌های مشترک مسوولان استانی مورد بررسی قرار داده و گزارش نهایی به هیات رییسه مجلس ارائه شود.

کولیوند رییس کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس با بیان ماموریت ارائه شده از سوی صحن علنی بیان کرد: پیگیری‌های اولیه کمیسیون در خصوص اخذ گزارش‌های اولیه صورت گرفته و قرار است اقدامات بعدی با توافق اعضای کمیته در دستور کار قرار گیرد.

این صحبت‌ها درحالی است که 24 دی ماه وزیر اطلاعات با حضور در شورای تامین استان کرمان اعلام کرده بود که کسی در این ماجرا مقصر و متهم نیست، اما ممکن است قصوری در کار باشد که با بررسی‌های انجام شده از تکرار چنین مواردی جلوگیری می کنیم.

باتوجه به اینکه رییس جمهور دستور پیگیری این موضوع را صادر کرده و اولین جلسه بررسی این موضوع هم برگزار شده ،حالا خانواده این جان‌باختگان امیدوار هستند برای پیداکردن عاملان این اتفاق .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40836
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.