ویژه ۵۰ عضو جوان داوطلب جمعیت هلال‌احمر از سراسر استان


دوره شناخت تغییرات اقلیمی و خشکسالی در کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از برگزاری دوره شناخت تغییرات اقلیمی و خشکسالی با گرایش حمایت روانی این جمعیت خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا فلاح گفت: دوره شناخت تغییرات اقلیمی و خشکسالی با گرایش حمایت روانی ویژه ۵۰ عضو جوان داوطلب این جمعیت از سراسر استان به مدت ۲ روز در مرکز علمی کاربردی هلال‌احمر استان برگزار شد.

 او با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی به شکل فزاینده‌ای تحت‌تأثیر فعالیت‌های انسانی قرار گرفته است، افزود: این پدیده به‌تنهایی می‌تواند در کنار تهدیدهای جهانی، بزرگ‌ترین تهدید بین‌المللی محسوب شود که تمام دنیا در شکل‌گیری آن دخیل هستند.

 فلاح با اشاره به اینکه در طی ۲ دهه اخیر محققان شدت یافتن خشونت و بیشترشدن تعداد بیماران روانی را نیز در بسیاری از موارد به تغییرات اقلیمی نسبت داده‌اند، عنوان کرد: در بسیاری از نقاط دنیا، حتی گرم‌شدن زمین منجر به ترویج خودکشی میان مردم شده و نرخ خشونت خانوادگی و اختلالات رفتاری را نیز افزایش داده است.

 او تصریح کرد: امروزه محققان به طور جدی‌تر از قبل، ارتباط بین دمای بالای هوا و همچنین تغییرات اقلیمی بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده‌اند که اختلالاتی که بر اثر گرما در خواب یا افزایش سطح سروتونین (هورمونی که محرک احساس خوب است) به وجود می‌آید، افراد را در معرض افکار منفی به‌ویژه خودکشی وادار می‌کند.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به اهمیت مباحث حمایت روانی در این دوره آموزشی، بیان داشت: طبق گفته محققان تغییرات اقلیمی در اختلالات سلامت روان به‌ویژه در میان افرادی که از نظر روحی آسیب‌پذیرتر هستند، تأثیرگذار است.

 این دوره آموزشی با مشارکت و همکاری معاونت امور جوانان و معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان کرمان برگزار شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107063
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.