رنج راوری‌ها از نداشتن مرکز معاینه فنی خودرو

مرکز معاینه فنی خودرو راور که در سال ۹۶ مجوز خود را دریافت کرده و نصب دستگاه‌های آن انجام‌شده همچنان در انتظار بهره‌برداری است.

حمزه سلمانی| نبود مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستان راور باعث شده شهروندان برای دریافت کارت معاینه فنی به شهرستان‌های همجوار همچون زرند و کرمان مراجعه کنند. زرند در فاصله ۸۵ کیلومتری و کرمان در فاصله ۱۳۰ کیلومتری نزدیک ترین مراکز معاینه فنی به راور هستند. این کار علاوه بر هزینه رفت و آمد و اتلاف وقت، امکان بروز حوادث جاده‌ای را نیز برای آن‌ها به دنبال دارد.

مرکز معاینه فنی خودرو راور سال ۹۶ مجوز خود را دریافت کرده اما به دنبال ارسال نامه‌ای از طرف مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک سازمان شهرداری‌ها‌ی کشور در خرداد ۹۷ مبنی بر اینکه بر اساس یک طرح ۵ ساله‌ از این تاریخ به بعد مجوز جدیدی برای ساخت معاینه فنی‌ها در شهرهای سراسر کشور صادر نشود، با مشکل مواجه می‌شود.

البته در همان نامه ارسالی عنوان می‌شود کسانی که قبل از این تاریخ مجوز گرفته‌اند نیازی به مجوز طرح ۵ ساله‌ی ترافیک ندارند که مرکز معاینه فنی راور هم جز همین بند قرار می‌گرفت. اما علی رغم این موضوع با پایان یافتن نصب تجهیزات مرکز، زمان اتصال به سیستم سیمفا و دریافت نام کاربری اعلام می‌شود مرکز معاینه فنی راور در طرح ۵ ساله ترافیک نیست و پروژه ۲ سال به همین بهانه عقب می‌افتد. در نهایت اما با نامه نگاری‌های متعدد و استناد به همین بند مجوز تایید می‌شود.

ایرادهایی که در نامه اولیه نبود

پس از این ماجرا کارشناس اتحادیه حمل و نقل کشور برای بازدید نهایی به راور می‌آید. ابراهیمی مدیر پروژه می‌گوید: «در بازدید کارشناس اتحادیه حمل و نقل کشور از محل احداث معاینه فنی راور ۷ ایراد جزیی از طرح گرفته شد اما زمانی که برای پیگیری به تهران مراجعه کردم ۱۷ ایراد اساسی در نامه وجود داشت. سرگروه استان‌های جنوب شرق در اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور در جواب این اتفاق گفت: این موضوع بر اساس دستورالعمل جدید است و باید انجام شود.»

ابراهیمی ادامه داد: «علی‌رغم اضافه شدن برخی ایرادات که در نامه اولیه هم نبود، قرار بر این شده ایرادات منطقی رفع شود و با پیگیری استاندار کرمان مرکز به زودی شروع به کار کند.» به هر حال لزوم احداث مرکز معاینه فنی در شهرستان راور با توجه به جمعیت ۴۳ هزار نفری این شهرستان بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم با همت مسئولان به زودی شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63815
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.