رییس اتاق کرمان: سیاست‌های ارزی و ریالی کشور به صادرات آسیب رسانده است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان در همایش روز صادرات که از دقایقی پیش آغاز شده و هم‌اکنون در حال برگزاری است گفت: «سیاست‌های ارزی کشور جز در راستای محدود کردن صادرات و آسیب رساندن به آن‌ها نبوده است».

سیدمهدی طبیب‌زاده، پنجشنبه 30 بهمن‌ماه در این همایش اظهار کرد: «امروز جمع شدیم تا قدردان سربازان اقتصادی و صادرکنندگان نمونه‌ی استانی باشیم که در شرایط بسیار سخت برای کشور کسب افتخار کرده‌اند».

او افزود: «امسال پرچم‌های صادرکنندگان را در محل برگزاری مراسم گذاشتیم و امیدواریم روزی در بزرگ‌ترین مراکز تجاری دنیا به اهتزاز دربیاید».

طبیب‌زاده ادامه داد: «استان کرمان در سال گذشته 26 درصد رشد صادرات داشته با وجود اینکه صادرات کشور افت داشته است».

او  با بیان اینکه حداکثر صادرات استان به 2.7 میلیارد می‌رسد، اضافه کرد: «به‌راحتی این صادرات تا 10 میلیارد دلار می‌تواند برسد البته باید به سمت کالاهای تکنولوژی‌محور برویم و بیایید هم‌پیمان شویم تا این عدد را محقق کنیم».

رئیس اتاق بازرگانی کرمان سپس خطاب به پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «در حال تصویب بودجه‌ی سال آینده هستید ضمن اینکه سال آینده سال تدوین برنامه‌ی هفتم است، خواهش می‌کنم توجه به صادرات و تجلیل از صادرکنندگان از حالت شعاری خارج و واقعی شود».

او تاکید کرد: «حتما مدل توسعه‌ی اقتصادی را صادرات‌محور طراحی کنید، این باور را ایجاد کنید که صادرات موتور محرکه‌ی اقتصادی کشورهاست و در همه‌ی برنامه‌های کشور به این موضوع توجه شود».

طبیب‌زاده با بیان اینکه موفقیت صادرات در کیفیت و سرعت و قدرت عرضه در بازارهای بین‌المللی است که در هیچ‌یک مزیت نداریم، اظهار کرد: «سیاست‌های ارزی کشور هم جز محدود کردن صادرات و آسیب رساندن به آن‌ها نبوده است. سیاست‌های ریالی هم همین‌طور است. به‌عنوان مثال، نرخ تسهیلات برای صادرکنندگات ما چند برابر رقبای همسایه است».

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: «همواره شعار می‌دهیم صادرات خوب است و صاردکنندگان باید حمایت شوند اما رفتار و کردار و برنامه‌های اجرایی این را نشان نمی‌دهد با وجود این، صادرکنندگانی داریم که می‌درخشند». 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64911
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.