شهرستان بم بوی دفاع مقدس را زنده کرد

کرمان نو- شهرستان بم در شرق استان کرمان با حضور در مراسم تشییع شهید جاویدالاثری که در عملیات بدر به شهادت رسیده بود شرکت کردند و حال و هوای دوران دفاع مقدس را زنده کردند.

به گزارش کرمان نو شهید جاویدالاثر ۲۲ ساله در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۶۳ در منطقه شرق دجله، عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمده و فضای شهر بم  با حضور این شهید دوران دفاع مقدس به مدت یک هفته معطر شد .

پیکر این شهید والامقام پس از آنکه از طریق فرودگاه بم وارد شهرستان شد، در شهر بروات و بیشتر شهرهای تابعه این شهرستان با دستان مردم شهیدپرور تشییع شد.

صبح امروز مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید جاویدالاثر همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) از مقابل مسجد جامع بم شروع شد و در مجتمع آموزش عالی با خاکسپاری به پایان رسید.

17b9de50 ed47 4e8b b0be e6e3102547d6

شهدای گمنام در نزد خداوند بلندآوازه ترین افراد هستند

در این مراسم امام جمعه بم گفت:این شهید گمنام از لحاظ شناسنامه ای مشخصات آن برای ما نامعلوم است به همین دلیل آن را گمنام می مانیم اما شهدا در پیشگاه خداوند بدون شک از بلندآوازه ترین افراد هستند .

حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی بیان کرد: شهدای جاویدالاثر در ظاهر گمنام هستند و تنها استخوانی از شهید آورده شده که ما مردم شهیدپورو از این شهید عزیز میزبانی می کنیم زیرا شهید حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ما است .

او افزود: پدر و مادران شهیدانی که چشم به راه فرزندانشان بودند تا خبری از آن ها آورده شود اما با غم فراق و دوری از دنیا رفتند و هنوز هم پدر و مادرانی چشم به راه فرزندانشان هستند

3d4b0bbd a172 4c39 bf40 43418303cc23

امام جمعه بم ادامه داد:باید بدانیم این شهیدان برای چه چیزی شهید شدند و جانشان را برای چه چیزی از دست دادند و نکند خدای ناکرده از اصل آن غافل شویم.

دانشی به تعبیر شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت :تشبیه بسیار زیبایی شهید سلیمانی این سردار عارف دارند که فرمود قربانی عظیم است اما اعظم از قربانی آن چیزی است که اینچنین قربانی برای آن قربانی می شود.

او تاکید کرد اگر به اهداف و آرمان هایی که شهدا برای آن شهید شدند بی توجهی شود آن زمان شهدا گمنام می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83516
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.