مقاومت دانشگاه آزاد کرمان در برگزاری مجازی امتحانات| فقط امتحان دروس عمومی مجازی شد

امتحانات دروس عمومی در اکثر دانشگاه های آزاد استان کرمان مجازی برگزار می شود. این در حالی است که دانشگاه آزاد تهران تمام امتحانات دروس تخصصی را هم غیرحضوری برگزار می کند.

طی اطلاعیه صادر شده از سمت واحدهای دانشگاه آزاد در برخی از شهرستان های استان مانند کرمان، سیرجان، رفسنجان و بردسیر امتحانات دروس عمومی این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می شود.

در این اطلاعیه ها آمده است:

امتحانات دروس عمومی از بازه 24 خرداد تا 30 خردادماه به صورت مجازی برگزار می‌گردد و در خصوص سایر امتحانات دروس اختصاصي اطلاعیه‌های بعدی را دنبال نمایید.

لیست بعضی از این دروس نیز به شرح زیر است:

  1. آشنایی با قرآن کریم
  2. آشنایی با دفاع مقدس
  3. وصایای حضرت امام(ره)
  4. زبان پیش‌دانشگاهی
  5. زبان عمومی
  6. فارسی پیش‌دانشگاهی
  7. فارسی عمومی

همه اینها در حالی است که رییس دانشگاه آزاد واحد تهران اعلام کرده که تمام دروس (عمومی و تخصصی) در همه مقاطع مجازی برگزار می شوند.

سیدمحمودرضا آقامیری گفته که ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد، همه امتحانات در استان تهران باید به صورت مجازی برگزار شود.

این تصمیم در ستاد مبارزه با کرونا استان کرمان هم گرفته شد، اما به نظر می رسد هنوز در اجرایی شدن آن بطور کامل، تردید وجود دارد.

البته همان روز هم بعد از مصوبه ستاد کرونای استان رئیس دانشگاه آزاد واحد کرمان اعلام کرد: تصمیم نهایی در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات با ستاد مرکزی دانشگاه آزاد کشور است.

با توجه به این گفته انتظار می رود حالا که دانشگاه واحد تهران امتحانات را مجازی کرده است استان کرمان هم این کار را انجام دهد.

یکی از دلایل مهم این اتفاق هم می تواند وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان باشد زیرا بر اساس صحبت های سخنگوی وزارت بهداشت و همچنین سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای کرمان، استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

بنابراین برگزاری حضوری امتحانات ممکن است موقعیت را از این هم که هست بدتر کند.

وضعیت برگزاری امتحانات در دیگر استان ها و شهرهای کشور
  • امتحانات دانشگاه آزاد ایلام مجازی شد
  • امتحانات دانشگاه آزاد نجف آباد و تیران و کرون مجازی شد
  • امتحانات پایان نیمسال دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی یک هفته به تعویق افتاد
  • امتحانات دانشگاه آزاد واحد شهرکرد، بروجن، فارسان، مراکز آموزشی لردگان، اردل و آموزشکده سما شهرکرد هفته آینده برگزار نخواهد شد
  • امتحانات دانشگاه آزاد واحد یزد و دانشکده سما یزد به تعویق افتاد
  • امتحانات دانشگاه آزاد در استان زنجان و شهرستان‌های ابهر و خرم دره یک هفته به تعویق افتاد

همانطور که مشخص است دانشگاه های آزاد در شهرهایی که می توان با استناد به آمار وزارت بهداشت گفت، وضعیت شیوع کرونا در آنها از استان کرمان بهتر است، دست به برگزاری مجازی تمامی امتحانات اعم از عمومی و تخصصی زده اند.

اما اینکه چرا دانشگاه آزاد کرمان هنوز در مورد برگزاری مجازی دروس تخصصی مردد است، جای سوال دارد.

جالبتر از همه این است که پیش از این هم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفته بود دلیل برگزار نشدن امتحانات به صورت غیرحضوری عدم دسترسی 28 درصد دانشجویان به امکانات فضای مجازی است.

اما سوال اینجاست، این 28 درصد چگونه کلاس های آنلاین خود را گذرانده اند؟!

نکته آخر هم اینکه با توجه به کنسل شدن کلاس های حضوری و پایین آمدن هزینه ها برای دانشگاه، هنوز هیچ اطلاعیه ای در خصوص کاهش هزینه دانشجویان از طرف دانشگاه آزاد اسلامی صادر نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50982
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.