رئیس کل دادگستری استان:


۱۸ نفر در کرمان از قصاص رهایی یافتند

رئیس کل دادگستری استان کرمان از ایجاد صلح و سازش در ۱۸ فقره پروندۀ قصاص به همت معاونت توسعه حل اختلاف خبر داد و گفت: در سال جاری کرمانی‌ها در ۵۹ هزار و ۷۸۳ پرونده با یکدیگر صلح و سازش کرده‌اند که درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح ۴۱ درصد بود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از برنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان در همایش استانی نقش داوری حرفه‌ای در نظام حقوقی و قضایی کشور اظهار کرد: در یازده ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ پرونده وارده به معاونت شورای حل اختلاف استان ۲۲۶ هزار و ۹۵۹ فقره پرونده بوده است که در مقابل شعب حل اختلاف استان به ۲۲۵ هزار و ۱۸۴ فقره پرونده رسیدگی کرده‌اند.
او میزان ابلاغ الکترونیک در شعب حل اختلاف استان را ۹۳ درصد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۷۸۷ هزار و ۵۶ فقره اوراق قضایی به‌صورت الکترونیک در شعب حل اختلاف استان کرمان صادر شده است.
حمیدی با بیان این‌که عملکرد شورای حل اختلاف ویژه زندان مؤثر بوده است، یادآور شد: صلح و سازش در شعب حل اختلاف زندان منتهی به آزادی ۹۴۶ مددجو از زندان‌های سراسر استان شده است.
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: تعداد ۷۹۹ صلح یار در ۱۷۹ هیئت صلح استان فعال هستند و در یازده ماهه ابتدای سال ۳۹۶۳ پرونده به صلح یاران ارجاع شد که از این تعداد ۲۶۴۳ مورد به صلح و سازش منجر شده است.

او ادامه داد: ۳۱۶ شعبه حل اختلاف در سراسر استان فعال هستند و در مجموع یک هزار و ۲۸۰ نفر به‌عنوان اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف در سراسر استان کرمان در حال فعالیت هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116381
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.