بازگشت قیمت مرغ تا پایان هفته به ۲۳ هزار تومان

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان کرمان هر کیلو ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم قیمت گوشت مرغ در استان تا پایان هفته به کانال ۲۳ هزار تومان وارد شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان کرمان درباره آخرین وضعیت قیمت گوشت مرغ در استان کرمان گفت: از دو ماه قبل که نهاده‌های دامی به صورت کامل تخصیص نیافتند یک شکاف جوجه‌ریزی اتفاق افتاد به‌طوری‌که حدود ۱۰ تا ۱۵ روز جوجه‌ریزی انجام نشد که تبعات آن را در بازار ۷ تا ۱۰ روز گذشته مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: این شکاف باعث شد توزیع جوجه در سطح کشور فوق‌العاده پایین آمده و یک جنگ قیمتی بین استان‌ها بوجود آید تا بتوانند گوشت مرغ مورد نیاز استان خود را تامین کنند به همین دلیل قیمت گوشت مرغ در استان کرمان تا مرز ۳۴ هزار تومان نیز افزایش پیدا کرد.

خسروی با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ اکنون در استان کرمان هر کیلو ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان است، تصریح کرد: قیمت گوشت مرغ در استان کرمان فردا کمتر از ۲۶ هزار تومان خواهد بود و پیش‌بینی می‌کنیم قیمت گوشت مرغ در استان کرمان تا پایان هفته به کانال ۲۳ هزار تومان وارد شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: از مردم استان کرمان در آن دوره (۲ هفته قبل) درخواست کردیم که مدیریت مصرف داشته باشند و خرید گوشت مرغ خود را به ۸ تا ۱۰ روز آینده موکول کنند و انصافا نیز مردم کرمان در این راستا همکاری کردند و تقاضا در بازار مرغ استان به شدت کاهش پیدا کرد.

وی بیان کرد: پس از آن شکاف، جوجه‌ریزی به حالت قبلی خود برگشت و اکنون تامین جوجه به میزان اصلی خود برگشته و با توجه به در خواستمان از مردم استان برای مدیریت مصرف گوشت مرغ، این نوید را می دهیم که از ۳ روز آینده می‌توانند دوباره گوشت مرغ را به راحتی در بازار خریداری کنند.

رفتار مدرن اقتصادی کرمانی‌ها باعث شد کمبود مرغی در استان کرمان نداشته باشیم

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تاکید بر آنکه رفتار مدرن اقتصادی مردم کرمان باعث شد کمبود مرغی در استان نداشته باشیم بیان کرد: این رفتار مدرن مردم استان کرمان سبب شد تقاضا افت کرده و در آن پیک وحشتناک با توجه به اینکه مرغی در کشور نبود و مقدار کمی تامین شده بود، در استان کرمان کمبودی به وجود نیامد و خوشبختانه با همکاری که مردم انجام دادند توانستیم پیک کمبود مرغ را بدون مشکلی پشت سرگذاشته و مردم از فردا یا پس فردا می توانند خرید گوشت مرغ خود را به راحتی در بازار انجام دهند.

وی تاکید کرد: مردم از دو روز آینده حتما خرید گوشت مرغ داشته باشند و قطعا نخریدن گوشت مرغ دوباره مشکل ساز خواهد شد و هر آسیبی که به حوزه تولید گوشت مرغ وارد شود تبعات آن را در ۲ ماه بعد خواهیم دید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59251
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.