بررسی عملکرد تیم فوتبال گل‌گهر پس از آمدن جلالی|وینگو هم بود فرقی نداشت؟

مدیران تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان تنها پس از شش هفته تصمیم به تغییر سرمربی تیم خود گرفتند با این حال تاکنون پیشرفت چندانی در عملکرد این تیم دیده نشده است.

اگرچه وینگوی کروات توانسته بود برای اولین بار در تاریخ گل‌گهر، این تیم را به سطح اول فوتبال ایران برساند، اما فقط شش هفته به او فرصت داده شد.

سه تساوی مقابل نساجی مازندران، سایپا تهران و پارس جنوبی بوشهر و سه باخت مقابل تراکتور، نفت آبادان و استقلال تهران باعث شد وینگو بگوویچ از گل‌گهر سیرجان اخراج شود.

از هفته هفتم فردی نام آشنا در فوتبال ایران روی نیمکت گل‌گهر نشست.

مجید جلالی که به آقا معلم و مجید کامپیوتر معروف است، به سیرجان آمد تا این تیم را در لیگ برتر نگه دارد. اگرچه هنوز 11 هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و گل‌گهر رده پانزدهمی به ماندن در لیگ برتر امید دارد، اما بررسی عملکرد این تیم بعد از تغییر سرمربی نشان می‌دهد که شاید اگر وینگو هم بود، اوضاع از این بدتر نمی‌شد.

مقایسه آقا معلم با وینگو

بگوویچ در شش بازی سه تساوی و سه شکست به دست آورد. میانگین امتیازگیری تیم او 0.5 امتیاز در هر بازی بود.

جلالی 13 بازی روی نیمکت گل‌گهر نشسته و یک برد، هفت تساوی و پنج شکست حاصل عملکرد او بوده. میانگین امتیازگیری تیم جلالی 0.76 امتیاز در هر بازی بوده که برای بقا در لیگ برتر کافی نیست.

از سوی دیگر گل‌گهر وینگو در سه بازی شش گل خورد و سه گل زد. میانگین گل زده و خورده تیم او به ترتیب 0.5 و یک گل در هر بازی بوده.

تیم جلالی هم در 13 بازی شش گل زده و 12 گل خورده، یعنی میانگین 0.46 گل زده و 0.92 گل خورده در هر بازی.

اگرچه گل‌گهر جلالی از نظر گل خورده در هر بازی بهتر از تیم وینگو بوده، اما از نظر گل زده تیم وینگو بهتر عمل کرده.

برگشت به حالت رفت

در حالی عملکرد گل‌گهر با حضور جلالی بهتر نشده که در نیم فصل دوم بازیکنان خوبی همچون احمد زنده روح و گادوین منشا هم به این تیم اضافه شدند.

با این حال تیم جلالی عینا همانقدر امتیاز تا پایان هفته چهارم نیم‌فصل دوم آورده که تیم وینگو در پایان هفته چهارم نیم‌فصل اول آورده بود.

وینگو با نساجی، سایپا و پارس جنوبی مساوی کرد و به تراکتور باخت. جلالی هم به نساجی باخت و با سه تیم دیگر مساوی کرد.

تغییر سرمربی در میانه فصل اگرچه گاهی اوقات جواب می‌دهد، اما دست‌کم تا اینجای کار برای گل‌گهر موثر نبوده. این در شرایطی است که شاهین بوشهر قعر نشین پس از تغییر سرمربی خود، در دو هفته گذشته دو پیروزی با ارزش به دست آورده و هم امتیاز گل‌گهر شده.

در همین حال بازی‌های آینده گل‌گهر هم آنقدر سخت است که نگرانی از آینده این تیم بیشتر شود.

سیرجانی‌ها در چهار بازی بعدی خود به ترتیب باید به مصاف صنعت نفت، استقلال، سپاهان و شهر خودرو بروند. البته تغییر سرمربی صنعت نفت آبادان می‌تواند به نفع تیم جلالی تمام شود.

مرور جدول لیگ‌ برتر در سال‌های گذشته هم نشان می‌دهد تیم‌هایی که بیش از نیمی از فصل را در منطقه سقوط بوده‌اند، کمتر توانسته‌اند خود را از سقوط نجات دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42117
1 نظر
  1. […] گل‌گهر سیرجان با ۱۸ گل خورده و صنعت‌نفت آبادان با ۲۰ گل خورده آمار یک گل خورده در هر بازی را در پرونده خود دارند بیانگر تزلزل خط دفاعی ۲ تیم به شمار می‌رود. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.