قیمت بلیط جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ چقدر است؟

معاون وزارت ورزش گفت: ۲۱ هزار بلیط برای تماشاگران ایرانی در جام جهانی تدارک دیده شده و حداکثر هزینه بلیط برای هر بازی تیم ملی، ۶ میلیون و پانصد و حداقل دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، سینا کلهر در حاشیه برگزاری مجمع فدراسیون تکواندو، درباره بحث بلیط فروشی برای حضور تماشاگران ایرانی در جام جهانی قطر، گفت: درباره تعداد بلیط ها می خواهم یکبار این موضوع را شفاف توصیح دهم. بلیط فروشی در ۲ مرحله انجام شد.

مرحله اول فدراسیون فوتبال نزدیک به ۹ هزار بلیط فروخت و در مرحله جدید نیز که خواهش می کنم پیگیری کنید قرار است ۱۲ هزار بلیط فروخته شود. فدراسیون احتمالا هفته آینده برای فروش این بلیط ها اقدام می‌کند. حداکثر قیمت این بلیط که بیشترین میزان آن هم هست و در بهترین نقطه استادیوم قرار دارد برای هر بازی ۶ میلیون و پانصد هزار تومان است و کمترین مبلغ بلیط نیز دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

او افزود: در حال حاضر بلیط هواپیما برای سفر به قطر نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است که متعلق به قطر ایرویز است. دوستان وزارت راه در تلاشند تا امکان پرواز با هواپیماهای ایرانی وجود داشته باشد که فکر می‌کنم این هزینه تا نصف کاهش داشته باشد. دومین مورد نیز که وزارت راه در حال پیگیری است و تقریبا مقدمات آن انجام شده بحث سفر یک روزه تماشاگران به قطر است که تماشاگران صبح بروند و بعد از تماشای مسابقات برگردند که در این صورت بحث اسکان نیز حل می‌شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش افزود: قرار نیست تماشاگران فقط به کیش منتقل شوند و بعد به قطر بروند. قرار است از ۸ شهر این انتقال صورت گیرد که کیش هم یکی از آن هاست. البته جزیره کیش امکانی را فراهم کرده و به نظر می رسد یکی دو کشتی کروز را هماهنگ کرده تا تماشاگرانی که علاقمند هستند در قطر در این کشتی ها اسکان داشته باشند.

‌هر بازی ۶ میلیون و پانصد هزار تومان است

او درباره قیمت بالای تورهای مسافرتی برای سفر به قطر گفت: الان چیزی که به ما مربوط است بالاترین قیمت بلیط برای هر بازی ۶ میلیون و پانصد هزار تومان است و قیمت هواپیما هم هنوز نهایی نشده است. آن چیزی که من حساب کردم هزینه کل رفت و برگشت نباید بیشتر از ۳۵ یا ۴۰ میلیون تومان باشد اما متاسفانه بلیط هایی که گرفتند خارج از ساز و کار فدراسیون بوده که ۹۵۰ دلار هزینه بلیطشان است که خودشان می دانند چطور این اتفاق افتاده است.

درباره هزینه اسکان هم خارج از ساز و کار دولت اقدام کرده اند. مردم باید برای خرید این پک ها دقت کنند.

کلهر درباره تعداد تماشاگران ایرانی برای هر بازی تیم ملی گفت: برای هر بازی ایران نزدیک به ۷ هزار نفر می توانند بروند و بازی را تماشا کنند. هدف ما ۱۰ هزار بلیط برای هر بازی بود اما فعلا ۷ هزار بلیط محقق شده و قول داده اند ممکن است نزدیک بازی ها این تعداد را بیشتر کنند.

وی درباره برنامه های فرهنگی وزارت ورزش در جریان برگزاری جام جهانی گفت: برنامه های فرهنگی به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم شده است. در بخش داخلی مربوط به پخش مسابقات در اماکن عمومی و همچنین جشن پیروزی تیم ملی که امیدوارم محقق شود.

اواضافه کرد: در بخش خارجی ما کاسه درون ورزشگاه را از بیرون ورزشگاه تفکیک کردیم. در ورزشگاه یکی بحث لیدرها که شامل انتخاب سازماندهی و اعزام آن هاست و یکی هم لباس هواداری است و تدارک دیدن پک ها برای تماشاگران است.

به گفته‌ی کلهر یک قسمت هم مربوط به بیرون ورزشگاه در فیفا زون است که امکان فعالیت فرهنگی است و یک بخش هم کشور قطر برای فعالیت های فرهنگی تدارک دیده است. دیروز آخرین جلسه را با آقای کامرانی فر و معاون فرهنگی فدراسیون داشتیم که برای برگزاری کنسرت و گروه های موسیقی ما و صنایع دستی ما قرار شده در آنجا حاضر شوند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش در پایان درباره دودستگی های ایجاد شده بین بازیکنان تیم ملی نیز گفت: البته واقعیت این است ما که از نزدیک می بینیم دودستگی نبوده. یک اختلاف نظری در دوره‌ای وجود داشته که برطرف شده است. با دوستان فدراسیون که دیروز صحبت کردیم با تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی خدا را شکر این چالش ها برطرف شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92490
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.