رئیس فدراسیون فوتبال:


در شهر کرمان هم باید زیرساخت‌های حضور زنان در ورزشگاه فراهم شود

تمام باشگاه‌ها برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باید در بخش زنان نیز تیم داری کنند.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور در پاسخ به سؤال «کرمان نو» مبنی بر ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه باهنر کرمان گفت: هرکجا که زیرساخت باشد مشکلی برای حضور زنان نیست در شهر کرمان هم باید این زیرساخت فراهم شود.

به گزارش کرمان‌نو، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور با بیان اینکه استان کرمان یکی از قطب‌های فوتبال کشور چه در بحث مردان و چه زنان است گفت: وجود تیم‌های سیرجان و رفسنجان در لیگ برتر و تیم‌های مس کرمان و شهربابک در لیگ دسته یک و همچنین حضور تیم‌های خاتون بم و شهرداری سیرجان در لیگ برتر زنان طبیعی است که این استان را به یکی از قطب‌های اصلی فوتبال و فوتسال کشور تبدیل کند.

او در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: هر جا که تجهیزات و زیرساخت‌ها برای حضور زنان باشد سیاست فدراسیون این است که زنان حضور داشته باشند؛ اما اگر سخت‌افزار درست نشود نمی‌شود حضور زنان اتفاق بیفتد برای مثال در تبریز این سخت‌افزار وجود ندارد.

تاج افزود: اولین استانی که این امکان را برای حضور زنان فراهم کرد گل‌گهر سیرجان بود که به نظر من یک باشگاه کاملاً استانداردی است و شرایط بسیار خوبی برای بحث حرفه‌ای دارد. مشابه گل‌گهر ما مس‌ها را هم در استان کرمان داریم که همین شرایط خوب را دارند. طبیعی هم است که گسترش بخش فوتبال خبرهایش از استان کرمان می‌آید؛ بنابراین درمورد شهر کرمان نیز باید این زیرساخت‌ها فراهم شود.

او درمورد فوتبال زنان نیز گفت: در استان کرمان بخش فوتبال زنان هم عملکرد خوبی داشتند. خاتون بم هر ساله یکی از پایه‌های اصلی فینال است. مربیان خوبی که هم در عرصه باشگاهی و هم ملی حضور دارند. همهٔ این مواد نشان می‌دهد که در کرمان رشد خوبی درمورد فوتبال داریم.

او ادامه داد: به دنبال این هستیم که در بخش زنان و فوتبال ساحلی برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. در فوتبال ساحلی ما مزیت داریم بتوانیم قهرمان جهان شویم.

او ادامه داد: از باشگاه‌های گل‌گهر و مس می‌خواهیم یک زمین فوتبال ساحلی داشته باشند و یک تیم ساحلی داشته باشند. این موضوع فعلاً جزو الزامات نیست؛ اما ممکن است بشود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117886
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.