رقابت تیم های کرمانی با ۵ تیم مدعی صعود به لیگ برتر/ کرمان در انتظار شاهکار مسی ها

هادی کاربخش –
از فردا هفته سی و پنجم مسابقات لیگ دسته اول ایران، جام آزادگان در شهرهای مختلف کشور آغاز می شود و تیم ها در فاصله ۴ هفته مانده تا پایان این رقابتها به مصاف حریفان خود می روند. در این میان ۷ تیم بالای جدول برای قرارگرفتن درجمع سه تیم نهایی صعود به لیگ برتر،کار دشوار و سختی پیش رو دارند.
تقریبا محال است تیمی بجز پیکان تهران را بتوان در جایگاهی غیر از رتبه اول لیگ دانست به خصوص که ۴ امتیاز از تیم دوم پیش است و ماشین سازی هم همین اختلاف امتیاز را با تیم سوم جدول دارد. اگر چه فجر سپاسی تیم سوم جدول است اما تیم های مس کرمان و خونه به خونه با فجر سپاسی هم امتیاز هستند و اختلاف مس رفسنجان با سه تیم یاد شده تنها یک امتیاز و صنعت نفت آبادان دو امتیاز است. به نوعی می شود گفت ۵ تیم برای سکوی سوم با هم رقابت دارند.
در مطلب زیر وضعیت هفت تیمی که بخت صعود دارند و هم چنین شرایط و احتمالات را بررسی کرده ایم که آن را می خوانید:

۱-پیکان تهران (۶۲ امتیاز)
هفته ۳۵: گیتی پسند – پیکان
هفته ۳۶:پیکان – پاس
هفته ۳۷:مس کرمان – پیکان
هفته ۳۸:پیکان – شهرداری اردبیل
پیش بینی اینکه پیکان قهرمان می شود و به عنوان تیم نخست به لیگ برتر صعود می کند محتمل است به این دلیل که این تیم از ابتدای فصل روند خوبی داشته و تا اکنون این روند را حفظ کرده است. این تیم در حال حاضر ۸ امتیاز از سومین تیم صعود کننده پیش است آنهم در حالی که تنها چهار هفته به پایان بازی ها باقی مانده است. با این شرایط باید گفت اگر پیکان قهرمان نشود دست کم به لیگ برتر صعود خواهد کرد.

۲-ماشین سازی تبریز(۵۸ امتیاز)
هفته ۳۵:پارسه – ماشین سازی
هفته ۳۶:ماشین سازی – گیتی پسند
هفته ۳۷:ماشین سازی – مس رفسنجان
هفته ۳۸:گل گهر – ماشین سازی
ماشین سازی چهار امتیاز از تیم سوم پیش است و این بدین معنی است حتی اگر در بازی پیش رو در خانه تیم پارسه مغلوب شود باز هم در رده دوم جدول باقی خواهد ماند. بعد از این بازی ماشین سازی با قرعه خوبی مواجه شده و دو دو بازی پیاپی میزبان است. ماشین سازی اگر ۶ امتیاز این دو بازی را کسب کند گام بلندی به سوی لیگ برتر خواهد برداشت. ضمن اینکه حریف آخر این تیم – تیم شکست ناپذیری نیست. به نوعی می توان گفت سرنوشت ماشین سازی به دستان خودش است.

۳-فجر سپاسی (۵۴ امتیاز)
هفته ۳۵:فجر سپاسی – خیبر خرم آباد
هفته ۳۶:فولاد یزد – فجر سپاسی
هفته ۳۷:فجر سپاسی – آلومینیوم اراک
هفته ۳۸:صنعت نفت – فجر سپاسی
فجر سپاسی که بعد از هفته ها دوباره مدعی شده روحیه از دست رفته خود را بازیافته است. این تیم که به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تیم مس کرمان و خونه به خونه در رده سوم جدول ایستاده طبیعتا در هفته های باقی مانده باید به دنبال بهبود تفاضل گل خود باشد. تنها دیدار فینال گونه این تیم در هفته پایانی مقابل صنعت نفت خواهد بود. پیش از این فجر با یک تیم کاندیدای سقوط و دو تیمی بازی می کند که نه داعیه صعود دارند و نه خطر سقوط را احساس می کنند. با این شرایط باید گفت فجر اگر خوب باشد راه سختی برای صعود پیش رو ندارد.
۴-مس کرمان (۵۴ امتیاز)
هفته ۳۵:مس کرمان – صنعت نفت
هفته ۳۶:خونه به خونه – مس کرمان
هفته ۳۷:مس کرمان – پیکان
هفته ۳۸:پاس – مس کرمان
هر چهار مسابقه ای که تیم مس کرمان پیش رو دارد سخت است و اگر از این موانع عبور کرده و به لیگ برتر صعود کند به نوعی شاهکار کرده است. این تیم در سه بازی با صنعت نفت، خونه به خونه و پیکانی بازی خواهد کرد که خود مدعی صعود هستند و دیدار با پاس هم دیدار آسانی برای مس کرمان نخواهد بود چون پاس برای ماندن تلاش می کند و طبییعتا در این بازی خود را به آب و آتش خواهد زد. هر چند ممکن است در هفته پایانی تکلیف این دو تیم مشخص شده باشد. بازی مس کرمان با صنعت نفت و خونه به خونه شش امتیازی است.

۵-خونه به خونه (۵۴ امتیاز)
هفته ۳۵:پاس – خونه به خونه
هفته ۳۶:خونه به خونه – مس کرمان
هفته ۳۷:شهرداری اردبیل – خونه به خونه
هفته ۳۸:خونه به خونه – شهر باران
خونه به خونه هفته هاست که پیروز نشده اما موقعیت خوبی برای صعود به لیگ برتر دارد. این تیم برای لیگ برتری شدن باید تفاضل گل خود را نسبت تیم فجر سپاسی بهبود ببخشد. تنها دیدار سخت این تیم در برابر مس کرمان است که این بازی در بابل برگزار می شود. پاس، شهرداری اردبیل و شهر باران اگر چه برای ماندن در جدول بازی ها تلاش می کنند اما موقعیت فعلی اشان نشان می دهد که از نظر عملکرد با تیم خونه به خونه قیاس نیستند. این تیم ها برای ماندن تلاش می کنند در حالی که خونه به خونه مدعی صعود است.

۶-مس رفسنجان (۵۳ امتیاز)
هفته ۳۵:نساجی – مس رفسنجان
هفته ۳۶:مس رفسنجان – پارسه تهران
هفته ۳۷:ماشین سازی – مس رفسنجان
هفته ۳۸:مس رفسنجان – گیتی پسند
مس رفسنجان که فصل گذشته تیم حاضر در مرحله پلی آف بوده در هفته های پایانی به خود آمده و اگر این روند در چهار هفته باقی مانده هم ادامه یابد هیچ بعید نیست این تیم را در پایان مسابقات روی سکوی سوم جدول ببینیم. نتیجه دیدار مس رفسنجان با ماشین سازی در صعود یا عدم صعود این تیم تاثیر فراوانی خواهد داشت. هر چند اگر این تیم پیش از دیدار با ماشین سازی در دو بازی ای که پیش رو خواهد داشت دست پر میدان را ترک نکند قطعا از صعود باز خواهد ماند.

۷-صنعت نفت آبادان (۵۲ امتیاز)
هفته ۳۵:مس کرمان – صنعت نفت
هفته ۳۶:صنعت نفت – شهردار اردبیل
هفته ۳۷:شهر باران – صنعت نفت
هفته ۳۸:صنعت نفت – فجر سپاسی
اختلاف دو امتیازی با تیم سوم جدول صنعت نفت را به صعود امیدوار نگه داشته است، اما با توجه به کثرث مدعیان کار صعنت نفت برای صعود سخت است. هم اکنون به همراه صنعت نفت چهار تیم دیگر برای قرار گرفتن روی سکوی سوم تلاش می کنند. قرعه صنعت نفت به گونه ای است که با دو مدعی صعود یعنی مس کرمان و فجر سپاسی بازی مستقیم دارد که اگر در این دو بازی پیروز شود بخت خوبی برای صعود پیدا خواهد کرد.
با این شرایط طبیعتا چهارهفته باقی مانده لیگ یک هفته های سرنوشت ساز و داغی خواهد بود. امیدواریم هیاهوها کمتر شده و تیم ها فوتبال بازی کنند و اشتباهات احتمالی داوری هم در تعیین نتایج بازی ها اثر گذار نباشد و این طور نباشد که در پایان لیگ شاهد هجمه تیم های صعود نکرده، علیه داوران و مسئولان تیم های صعود کرده باشیم.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116

نظرات بسته شده است.