مدیرکل ورزش و جوانان:


شرایط جسمانی دانش‌آموزان سنین پایه کرمان اسفبار است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: شرایط جسمانی دانش‌آموزان استان در سنین پایه بسیار اسفبار است لذا بایستی ابعاد پرورش فرهنگی و جسمانی ورزش را باهم پیش ببریم تا خانواده‌ها از اعتماد به این حوزه نتیجه عکس نگیرند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، میثم پاریزی روز شنبه در نشست مجمع انتخاباتی هیات آمادگی جسمانی استان کرمان افزود: باوجود تمامی فعالیت‌ها و جذابیت‌های ورزش، باید در کنار پرورش بُعد جسمانی افراد که بسیار مهم است و جامعه ما از کم‌تحرکی رنج می‌دهد، ابعاد فرهنگی ورزش را نیز پیگیری کنیم.

وی اظهارداشت: همه به واسطه حضور شهید سلیمانی حساب ویژه‌ای روی کرمان باز می‌کنند لذا باید بخش فرهنگی و ورزشی با هم در مسیر پیشرفت حرکت کند و در مسیر طی شده با خلاقیت، نوآوری و شکوفایی راه شهدا را ادامه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه انتظار می‌رود هیات آمادگی جسمانی نظارت بر باشگاه‌ها و مربیان ورزشی خود را به صورت جدی پیگیری کند تصریح کرد: حساسیت‌هایی بر این حوزه در گذشته وجود داشته اما با نگاه به شرایط و دغدغه‌ها در حوزه‌های عرفی، قانونی و شرعی باید نظارت‌ها بیشتر شود.

وی ادامه داد: در شان یک مربی ورزشی و باشگاه نیست که تصاویری در مجازی منتشر کند تا اعتبار ورزش استان را زیر سئوال ببرد؛ آن هم در زمینه ورزشی که با ۱۰ درصد جمعیت استان به صورت مستقیم ارتباط دارد و ۳۰۰ هزار نفر از مراکز ورزشی ما خدمات می‌گیرند.

سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد ریالی

پاریزی عنوان کرد: در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۴۵ مجوز تاسیس جدید باشگاه فقط در شهر کرمان داشتیم که سرمایه گذاری حدود یکهزار میلیارد ریالی را نشان می دهد؛ سرمایه گذاری که دولت در آن نقشی نداشته اما تسهیل کننده بوده و مجوزها را صادر کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تسهیلات و نظارت باید با جدیت در دستور کار باشد گفت: انتظار داریم هیات آمادگی جسمانی به عنوان نمایندگان ما در این رشته با جمعیت قابل توجه، اهتمام ویژه ای داشته باشد.

اجازه بی‌احترامی به پرچم ایران را نمی‌دهیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ورزشکاری که با پول و منابع ملی در میادین قهرمان می‌شود افتخاری برای ورزش استان و کشور دارد اظهارداشت: اما اگر قرار باشد این فرد به پرچم کشور بی احترامی کند، این اجازه را نمی‌دهیم؛ چه کسی و کدام کشور چنینی اجازه‌ای را می‌دهد، این مساله باید در هیات‌هایی که بحث قهرمانی را دارند، دنبال شود.

وی با بیان اینکه مسایل فرهنگی را باید طی یک ماه جمع کنیم تصریح کرد: نمی‌توانیم بر عملکرد و رفتاری صحه بگذاریم که قرار باشد اعتبار بخش حاکمیتی را پایین بیاورد.

پاریزی همچنین با اشاره به صدور مجوزهای هیات همگانی و رشته آمادگی جسمانی افزود: تعداد بانوان در رشته آمادگی جسمانی نسبت به دیگر رشته‌ها بیشتر است لذا انتظار داریم این موضوع در این هیات بیشتر پیگیری شود.

وی یادآور شد: صحبت‌های من تهدید نیست و از باب دلسوزی است؛ به عنوان خدمتگزار ورزش استان که نقش نظارتی و صیانتی دارد، انتظار داریم در این حوزه جدیت وجود داشته باشد و نشستی برای نظارت بر باشگاه‌ها بگذارید تا متناسب با شرایط هر منطقه کار را در بخش نظارتی پیش ببرید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه در هیات‌های شهرستانی سرپرست نخواهیم داشت و احکام با معرفی ادارات شهرستانی ورزش و جوانان صادر می‌شود گفت: مجامع سالیانه مکانی برای ارزیابی فنی و مالی هیات‌هاست و باید آن را براساس تکلیف قانونی برگزار کنیم.

در این نشست کامبیز صنعتی از این دوره انتخابات مجمع هیات آمادگی جسمانی استان انصراف داد و کیانا صنعتی با ۲۶ رای از ۲۶ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

همچنین در این آیین کامبیز صنعتی به عنوان نایب رییس هیات، نفیسه شیخ حسینی‌پور خزانه دار، محمدعلی بحرینی‌پور، مهتاب شجاعی و رضا جلال‌مآب به عنوان عضو هیات رییسه معرفی شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106963
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.