در جلسه هیات مدیره مس چه می‌گذرد؟


چالش‌های مدیرعامل جدید «فملی» شروع شد

در حالی که بالاخره به صورت رسمی خرمی‌شاد بر صندلی مدیرعاملی مس ایران نشست، خبرهای تایید نشده از کشمکش در مس بر سر کرسی‌های هیئت مدیره به گوش می‌رسد.

سید مجید هدایت رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران که اصلی‌ترین حامی علی رستمی طی دوران مدیریتش بود و پروژه‌های توسعه‌ای مس را در زمان مدیریت علی رستمی در اختیار داشت، به دلیل تسلط نداشتن رستمی بر حوزه‌های فنی تبدیل به مدیر بلامنازع شرکت مس شده بود.
حالا با حضور یک مدیر فنی و متخصص همچون خرم‌شاد به‌عنوان مدیرعامل عرصه بر هدایت تنگ شده و گویا سر ناسازگاری با مدیرعامل جدید را برداشته است. گفته می‌شود که طی چند روز گذشته درگیری‌های لفظی بین این دو درگرفته است.
از سوی دیگر کشمکش بر سر صندلی‌های هیئت‌مدیره بالا گرفته است. جایگاه صندوق بازنشستگی مس در هیئت‌مدیره مس با نظر ایمیدر تعیین می‌شود و متوکل معاون فعلی شرکت مس برای این کرسی معرفی شده است. گویا برخی دنبال لغو حکم صادره و معرفی بحرینی‌نژاد داورانی مشاور استاندار برای نشستن بر روی این صندلی هستند.
کرسی دیگر که متعلق به صدر تأمین است، هنوز نماینده خود را معرفی نکرده و دعوا سر مخالفان و موافقان علیخانی بالا گرفته است.
گفته می‌شود استاندار کرمان مخالف ماندن او و مدیران شستا موافق ماندن علیخانی هستند. گویا او به جلسه هیئت‌مدیره هم دعوت نشده؛ اما گویا خودجوش با این استناد که عضو هیئت‌مدیره است، به جلسه رفته.
حسین احمدی هم که به‌محض رأی آوردن استیضاح فاطمی امین به دستور رستمی بازنشست شده بود، از هیئت‌مدیره خداحافظی کرد.
اختلافات میان هیئت‌مدیره در دوران مدیریت علی رستمی بی‌سابقه بود. در آخرین مورد گفته می‌شود صورت‌های مالی مس توسط دو تن از اعضای هیئت‌مدیره امضا نشده است.
قرار بر این بود که بعدازظهر امروز هیئت‌مدیره مس تشکیل جلسه دهد. تاکنون که خبری در این مورد منتشر نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106970
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.