ورزشکاران کرمانی کاروان پارالمپیک ایران بدرقه شدند

در این مراسم استاندار در پاسخ به تشکر ورزشکاران از حمایتهای ایشان می گوید که اگر کاری انجام شده،  وظیفه ما بوده است. هر چه در زمینه ورزش و نشاط مردم فعالیت بکنیم، قطعا نتایج خوبی در پی خواهد داشت و از هزینه های درمانی و  حوزه آسیبهای اجتماعی پیشگیری می شود.

وی ضمن تبریک به خانم نعمتی بابت حضور در المپیک او را اسطوره خواند که توانست در هر دو میدان حضور داشته باشد.

استاندار اضافه کرد که این اتفاقی تاریخی بود که به همت بالای خانم نعمتی رقم خورد و شاید کمتر اتفاق بیفتد.

رزم حسینی می گوید در استان باید برای شادابی مردم و توسعه ورزش از همه ظرفیتها استفاده شود، حتی از مساجد و تکایا و بدون برنامه ریزی هزینه ای صرف نشود. بلکه  هدفدار و با تاکید بر بومی گرایی توسعه ورزش صورت بگیرد. این زیبنده ورزش کرمان نیست که ورزشکار از خارج استان به خدمت بگیرند.

استاندار ضمن اعلام در نظر گرفتن هدایایی برای  مدال آوران پارالمپیک می گوید که با مشورت مشاور ورزش استاندار خانم نعمتی، هدایای ناقابلی برای مدال آوران پارا المپیک ریو به شرح زیردر نظر گرفته شده است: به همه کسانی که موفق به دریافت مدال شوند مسکن و شغل اختصاص داده خواهد شد و بعلاوه به دریافت کنندگان مدال طلا ۵۰  عدد تمام سکه بهار آزادی، نقره:۴۰ عدد تمام سکه بهار آزادی و مدال برنز:۳۰ عدد تمام سکه بهار آزادی.  البته در مورد مسکن به شرط اینکه فرد تا کنون از دولت خانه نگرفته باشد.

رزم حسینی از صدا و سیما خواست که  مسابقات  این قهرمانان را  مستقیم پخش و از قبل اطلاع رسانی کند تا مردم کرمان پای تلویزیون بیدار بمانند.

زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران در بازیهای المپیک در این مراسم از اینکه استاندار شخصا پیگیر وضعیتش برای اعزام به مسابقات بوده تشکر کرد و این امر را مایه دلگرمی خود توصیف و از اینکه هیچ ورزشکار دیگر کرمانی در کاروان المپیک ایران حضور نداشته ابراز تاسف کرد و خواهان توجه مسئولین به این موضوع شد.

صادق زاده مدیر کل بهزیستی در ابتدای جلسه ضمن ابراز خشنودی از اینکه ده درصد کاروان پارالمپیک کشور را کرمانیها تشکیل دادند، می گوید که ۳هزار نفر از معلولان و جانبازان استان کرمان در میادین ورزشی حضور دارند که از این تعداد ۵۰۰نفر در رده قهرمانی رقابت می کنند.

مهندس نخعی ریاست هیات جانبازان و معلولین کشور نیز اولین حضور کرمان در پارالمپیک را مربوط به ۲۵ سال قبل اعلام کرده و می گوید که سال ۱۹۹۶با حضور سعید مختاریان در مسابقات پارالمپیک قهرمانی را شروع کردیم ،  در سال  ۲۰۰۰ ،۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ فقط سعید مختاریان بود که در این عرصه حضور پیدا می کرد. خوشبختانه در سال ۲۰۱۲ با ۵ ورزشکار و امسال با ۷ ورزشکار شرکت  و امید داریم  که درسال ۲۰۲۰ با تعداد ورزشکاران بیشتری در پارالمپیک افتخار آفرینی کنیم.

خانم دکتر حسینی مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در صحبتهایی حضور دو پرچمدار از استان را مایه فخر خواند و ضمن تشکر از استاندار موفقیتهای فعلی ورزشکاران استان را مرهون حمایت ایشان دانست .

خانم موسی پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در این مراسم توجه به ورزش را ارزشمند توصیف و می گوید که اگر بنا هست در بحث آسیبهای اجتماعی تلاش خوبی صورت بگیرد، یکی از زمینه ها پرداختن ویژه  به ورزش است.

تیم فوتبال نابینایان ایران با گل  صادق رحیمی فوتبالیست کرمانی موفق به  کسب سهمیه  پاراالمپیک ریو شد.

هدیه هایی  هم در مراسم امروز  شامل  مبلغ پنج میلیون تومان از طرف استانداری، یک میلیون بهزیستی، دو میلیون هیات جانبازان و معلولین و اداره ورزش و جوانان استان کرمان،  ۲ سکه تمام بهار آزادی از طرف باشگاه مس و  کمک هزینه سفر به کربلا  از طرف فرمانداری تقدیم ورزشکاران  شد،

زهرا نعمتی، عشرت کردستانی، پیمان نصیری، مریم ایرانمنش، ایمان فرحبخش، سمیه عباسپور، صادق رحیمی، محمدرضا مهنی نسب و بتول حسین زاده ورزشکاران پارالمپیکی استان کرمان هستند.

مراسم بدرقه ورزشکاران استان کرمان به بازی های پاراالمپیک 2016یورو با حضور استاندار و مسئولین استانی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2611
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.