اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات والیبال کم‌شنوایان و ناشنوایان قهرمانی کشور به میزبانی کرمان


کرمان، نایب‌قهرمان مسابقات قهرمانی والیبال ناشنوایان کشور شد

تیم کرمان درصورتی‌که شانس بالای کسب مقام اول مسابقات قهرمانی والیبال ناشنوایان کشور را داشت در ست سوم بازی فینال در برابر تیم تهران باخت تا نایب‌قهرمان این دوره از مسابقات باشد.

به گزارش کرمان‌نو، سی و پنجمین دوره مسابقات والیبال کم‌شنوایان و ناشنوایان قهرمانی کشور به میزبانی کرمان برگزار شد. این مسابقات با حضور ۷ تیم از کرمان، تهران، اصفهان، مازندران، ارومیه، فارس و زاهدان در ۲ گروه پیگیری شد. در فینال این مسابقات ۲ تیم کرمان و تهران از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۷ مهر در سالن بشری به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم کرمان با برتری ۲۵ بر ۲۳ ست اول را برد و باوجوداینکه ست دوم هم با برتری تیم کرمان دنبال می‌شد؛ اما این تیم در امتیاز ۲۳ ماند تا تیم تهران با جبران امتیازهای عقب‌افتاده در نهایت با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ برنده ست دوم باشد.

ست سوم را اما تیم تهران طوفانی آغاز کرد و توانست با امتیاز ۱۵ بر ۸ برنده بازی باشد و قهرمان این دوره از مسابقات شود. کرمان در این دوره از مسابقات دوم و فارس و ارومیه نیز به ترتیب سوم و چهارم شدند.

هادی‌خانی سرمربی تیم ناشنوایان و کم‌شنوایان کرمان با بیان اینکه سطح مسابقات خوب بود به کرمان‌نو گفت: «تلاش کردیم که مقام اول را کسب کنیم؛ اما متأسفانه نشد، اما این هم نتیجه بدی نبود. ۱۲ ورزشکار در این دوره از مسابقات داشتیم که ۴ نفر ناشنوای مطلق و باقی کم‌شنوا با درصدهای متفاوت هستند.»

او در پاسخ به این سؤال که ارتباط با ورزشکاران سخت نیست گفت:«ارتباط‌گرفتن با بچه‌ها سخت است و خود بچه‌ها هم گاهی اذیت می‌شوند مخصوصاً کسانی که ناشنوای مطلق هستند. اما یک روندی است که باید طی شود.

تا جایی که شود سعی می‌کنیم با برقراری ارتباط چشمی و استفاده از زبان اشاره نکات فنی را به آنها گوشزد کنیم.»

هادی‌خانی با بیان اینکه در دوره‌های قبل ۳ ملی‌پوش داشتیم گفت: «این اولین دوره مسابقات بعد از کرونا است. ما در دوره‌های قبلی ۳ ملی‌پوش داشتیم و امیدواریم در پایان این مسابقات هم ملی‌پوشان داشته باشیم.»

او ادامه داد: «بچه‌ها ۳ ماه تمام تمرینات بدنسازی فشرده داشتند و صبح و بعدازظهر هم درگیر تمرینات والیبال بودیم. نتیجه، نتیجهٔ خوبی بود؛ اما دوست داشتیم با اولی این مسابقات را به پایان برسانیم که متأسفانه نشد.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109815
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.