دربی لیگ برتری‌های کرمان به نفع گل‌گهر تمام شد


گادوین منشا برگ برنده قلعه‌نویی | گل‌گهر ۲-۰ مس رفسنجان

گل‌گهر و مس رفسنجان، دو تیم کرمانی در شهر رفسنجان دربی این استان را برگزار کردند. رقابت دو تیم صنعتی-معدنی پهناورترین استان کشور پس از۹۰ دقیقه‌ با برد شاگردان امیر قلعه‌نویی تمام شد.گل‌گهر که توانست در فصل گذشته در لیگ برتر بماند با ۲ گل گادوین منشا پیروز رقابت دربی شد.

  • تقدیر قلعه‌نویی از مهمان‌نوازی رفسنجانی‌ها

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم گل‌گهر در نشست خبری پس از پیروزی تیمش مقابل مس رفسنجان گفت: کرمان استانی است که خاطرات خوبی از اینجا دارم و مردم خوبی دارد. 

اول از همه باید از رفتار معرفتی تیم میزبان تشکر کنیم که همه گونه امکاناتی را در اختیار تیم ما گذاشت. 

او افزود: محمد ربیعی مربی بسیار جوانی است که دارای سبک است. در آینده نزدیک ربیعی شاید یکی از بهترین مربیان تاریخ ایران شود.

 چون او ایده و سبک دارد. ربیعی در آنالیز بازی حریف و کوچینگ خیلی خوب عمل می‌کند. این تیم از لیگ یک آمده و تغییرات زیادی داشته و احتیاج به زمان دارد.

سرمربی تیم گل‌گهر سیرجان عنوان کرد: سال گذشته هم گل گهر تا 10، 15 هفته شرایط خوبی نداشت. از طرف دیگر قرعه بدی به مس رفسنجان خورده. با این حال امروز حریف خیلی ما را اذیت کرد. شاید حرفه‌ای‌گری بازیکنان ما به خصوص در نیمه دوم بود که باعث پیروزی ما شد.

قلعه‌نویی ادامه داد: خدا را شکر که سه امتیاز را گرفتیم. در نیمه اول اصلا در حد و اندازه خودمان نبودیم. علت آن هم این زمین است. انشالله هر چه زودتر استادیوم جدید آماده شود. این زمین برای خود مس رفسنجان هم خوب نیست چون آن‌ها یک تیم تکنیکی هستند. ما یک بازی اینجا انجام دادیم، اما آن‌ها باید 15 بازی اینجا انجام دهند که برایشان سم است.

قلعه نویی در ادامه گفت: تیم ما هم خدا را شکر در نیمه دوم خیلی خوب بازی کرد. فکر می‌کنم دروازه‌بان مس رفسنجان روز خوبی داشت چون تا قبل از دریافت گل دو،‌ سه عکس العمل خوب داشت.

 بازیکنان ما هم در نیمه دوم نسبت به زمین آشنایی پیدا کردند. این سه امتیاز برای ما مهم بود. از تک تک بازیکنان تشکر می‌کنم که در نیمه دوم تلاش بیشتری کردند. حتی آن‌ها هم می‌توانستند برنده بازی باشند.

  • گلی که ما زدیم سالم بود

سرمربی گل‌گهر در خصوص داوری اضافه کرد: من فکر می کنم گلی که ما زدیم و آفساید اعلام کردند، سالم بود. حالا باید فیلم آن صحنه را ببینیم، اما من فکر می‌کنم آن گل سالم بود.

 در بقیه صحنه ها هم داور به صحنه نزدیک تر بود. روی صحنه‌های مشکوک به پنالتی فکر نمی‌کنم اتفاقی افتاده باشد. من به یک سنی رسیدم که کمتر راجع به داوری صحبت کنم، بهتر است. اگر هم داد و بیدادی می‌کنیم، در جریان بازی است. تازه من به خودم قول دادم بعد از آن اتفاق بیشتر مراعات کنم، اما در برخی از صحنه‌ها دیگر نمی‌شود.

  • گادوین منشا بازی را درآورد

 مهاجم ۳۱ ساله تیم گل‌گهر که پنج سال پیش و از تیم پیکان به فوتبال ایران معرفی شد، شروع بسیار خوبی را در لیگ بیستم داشته است. او پس از این که در دیدار مقابل سپاهان با ضربه سر در دقیقه ۵۳ گل دوم تیمش را به ثمر رساند، حالا در دیدار با مس رفسنجان نیز خوش درخشیده است.

او در ابتدای نیمه دوم ارسال تماشایی از سمت راست را با یک اشاره وارد دروازه نوشی صوفیانی کرد. این گل در حالی به ثمر رسید که مدافع مس فرصت دفع توپ را داشتند و نوشی صوفیانی هم می‌توانست بهتر عمل کند.

در دقیقه ۷۵ بازی هم فرار زیبای مهاجم نیجریایی سبب شد تا او در موقعیت تک به تک این بار با ضربه پا گل دوم گل گهر را به ثمر برساند و خودش را سه گله کند.

منشا که در فصل نخست ورود به ایران گزینه جدی آقای گلی بود، این فصل هم فعلا صدر جدول گلزنان را به خود اختصاص داده و باید دید که می‌تواند دوره افت در دو تیم سرخابی را پشت سر بگذارد یا خیر؟

  • ربیعی: تفاوت ما با گل گهر فقط در منشا بود

سرمربی مس رفسنجان با تمجید از پیشرفت تیمش علیرغم شکست مقابل گل‌گهر مدعی شد که قانون جذب بازیکن خارجی تفاوت در این دربی را رقم زده است.

ربیعی بعد از شکست تیمش مقابل گل‌گهر در دربی کرمان گفت: جا دارد خسته نباشید به تیم مقابل و کادرفنی محترم آنها و این پیروزی را به آنها تبریک می‌گویم. 

یک خسته نباشید هم به تیم خودمان که در اکثر دقایق بازی در مدار نظمی که مدنظرمان بود کار کردند. فوتبال همین است و وقتی شما از یک سری موقعیت ها سود نبرید این فرصت را به رقیب می دهید تا آنها از موقعیت های خود استفاده کنند.

سرمربی مس رفسنجان گفت: ما نزدیم و جریمه شدیم. کسانی که بازی هفته گذشته ما و این بازی را دیدند، امروز به مراتب بهتر بودیم. اصلا نگران تیم و آینده نیستم. تیمی که فوتبال بازی می کند و در مسیر پیشرفت قرار دارد این امیدوار را می دهد که امیدوارکننده ظاهر شود.

ربیعی ادامه داد:  تیم حریف تیم پرمهره است که برای سهمیه بازی می کند. ما در بیشتر دقایق بهتر کار کردیم و در پرسینگ خوب کار کردیم. از کمترین ضربه به چارچوب خودمان گل خوردیم. باید ضعف ها را هفته به هفته کمتر کنیم. جای هیچ نگرانی وجود ندارد و سطح پیشرفت تیم قابل مشاهده است.

  • اسیر منشا شدیم

او ادامه داد:کاری به نگاه‌های مغرضانه ندارم و کسانی که می توانند فنی نگاه کنند، متوجه هستند که چه می گویم. در ضربه ایستگاهی که از قبل هم پیش بینی می کردیم اسیر منشا شدیم. تفاوت منشا کاملا مشهود بود.

مربی‌ای نیستم که برای باخت های خودم به دنبال مقصر باشم و همیشه باخت برای سرمربی است و لاغیر. اما تفاوت بازیکن خارجی و داخلی اینجا هست. این برای تیم هایی مثل ما کاملا مشخص است.

گله ای ندارم و فقط صحبتم با قانون گذار این است که باشگاهی که با بازیکنان خارجی قرارداد دارد و حالا تمدید می‌کند اما چرا دیگر باشگاه ها از جذب بازیکن خارجی ممنوع می شوند؟ قانون باید به شکلی باشد که تیم های تازه وارد هم بتوانند از این امتیاز استفاده کنند.

هماهنگی خم رنگرزی نیست

سرمربی تیم مس‌رفسنجان ادامه داد: ما در چند پست در فوتبال کشورمان با فقر بازیکن مواجه هستیم و این کاملا مشهود است. ما در تمام دقایق بازی کنترل بازی را در اختیار داشتیم و راه های بازی این تیم را بسته بودیم. 

به نظرم اتفاق به تیم حریف کمک کرد. ما در ضربه ایستگاهی بد عمل کردیم و روی آن کار می‌کنیم. ما در دقایق پایانی فرصت خوبی داشتیم اما نزدیم. بچه های من اما خوب جنگیدند و از نظر روانی هم علیرغم تمامی اتفاقاتی که رخ داده بود تلاش زیادی داشتند.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره ضعف خط دفاعی و ناهماهنگی تیمش گفت: ما در فضای کلی و نه این بازی، در شرایطی قرار داریم که نیاز به هماهنگی بیشتر داریم. هماهنگی خم رنگرزی نیست و رفته رفته شکل می گیرد. در تمامی ابعاد ضعف هایی داریم اما الان جلوتر از هفته قبل هستیم. در سریع ترین زمان ممکن این ضعف ها را برطرف خواهیم کرد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58784
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.